Skip to main content

در مقایسه چپ سوسیالیست و راست

در مقایسه چپ سوسیالیست و راست
Anonymous

در مقایسه چپ سوسیالیست و راست تورکیست باید یاداور شد که تا زمان انقلاب اسلامی تورکیست ها حتا یک اعلامیه هم در اذربایجان جنوبی به زبان مادری منتشر نکرده اند ٕ در حالیکه چپ اذربایجان در این راه خدمات تاریخی داشته اند. نه فقط نشر روزنامه و کتاب به زبان اذربایجان بل برپایی حزب ملی و دولت ملی اذربایجان.
حقیقت اینست که در صحنه جهانی و منطقه ای ٕ ایدیولوژی تورکیسم شکست مفتضحانه ای خورده است انهم در تمام زمینه های سیاسی و اجتماعی −فرهنگی و بی اعتباری بین المللی. تورکیزم و پان تورکیزم در طول حیات خود همیشه و همواره در کنار حکومتهای رنگارنگ تهران و مسکو بوده اند.و هیچوقت حتی یک حمایت ضمنی و کوچک هم از مبارزات ما نکرده اند.
چپ اذربایجان ولی فریدون ابراهیمی ها و پیشه وریها و صد ها و هزاران قهرمان ها داده است. کسانی

که اگاهانه و نااگاهانه میخواهند حرکت ازادیخواه و برابری طلب اذربایجان را به لباس بوزقوردی وپان تورکیستی ملبس کنند باید بدانند که بزرگترین ضربه و خسارت ممکن را به این حرکت عدالت خواه وارد میکنند. این حقیقت را نباید از نظر دور داشت که در افکار عمومی اکثریت قریب به اتفاق مردم دنیا بوزقوردیسم ٕ یک ایدیولوژی راسیستی −فاشیستی تلقی میشود و نمیتوان خود را دوست ملت اذربایجان دانست و در عین حال چنین لکه ای را بر دامن اذربایجان بست.
البته این بدین معنا نیست که ایدیولوژی مارکسیستی را به ایدیولوژی این حرکت انتخاب کرد که این ایدیولوژی امروز باندازه ایدیولوژی پان تورکیستی رسوا و غیر عملی محسوب میشود.