Skip to main content

جناح راست در هر کشوری ضد

جناح راست در هر کشوری ضد
Anonymous

جناح راست در هر کشوری ضد دمکراتیک و بر ضد منافع ملی و بر ضد منافع مردم است. جناح را ست در آذربایجان اولترا راست است و بسیار افراطی، عقب مانده و ارتجاعی است. جناح راست ، ناسیونالیستی در جنبش ملی آذربایجان آنچنان ضرباتی به مبارزه ملی و به مبارزات و جنبش های اجتماعی زده که جمهوری اسلامی چنان ضربه ای به آذربایجان نزده است.
جناح راست حرکت تنها با جناح چپ دشمن نیست بلکه آنها در میان خودشان هم همدیگر را تحمل کنند. اختلافات درونی محافل پانترکیست آذربایجان را تماشا و بررسی کنید تا حساب دست تان بیاید. آخرین آن در میان جماعت گوناز تی وی بود. در کامتنها دو مطلب تئوری و راهنمای عمل جناح راست و بوزقوردها - تورانچی ها و پانترکیستها است. یکی وصیت آتسیز به پسرش و پانترکها و دیگری پیام یکی از رهبران حزب استقلال آذربایجان جنوبی که میگوید:


«دوشمان ايله ساواش تمريني، خائن له ري قيرماقلا اولور!» اوغوز تورك
ترجمه:« جنگ با دشمن را باید با کشتن خائنها تمرین کنیم! »
دوستان این محافل فاشیستی با نام آذربایجان به هر جنایتی دست میزنند. اینها پیامهای خوبی نیستند. اینها خشنونت و جنایت را تبلیغ میکنند. متد و روش آنها داعشی است.
آیا تاکنون جناح چپ آذربایجان فرمان خشونت و قتل مخالفان را داده است؟ هرگز.
سوال این است مردم آذربایجان، نیروهای سیاسی و جپ آذربایجان در برابر فاشیسم، دیکتاتوری و سرکوب پانترکیستها و بوزقوردها چه موضعی اتخاذ کنند؟ جناح راست اکنون در 99 درصد تشکلها و محافل حکم میراند و جوانانی با چنین فرهنگ و ادبیاتی پرورش یافتند. اگر این وضع ادامه یابد و راست قدرتمند شود به کشتار مخالفان اقدام خواهد کرد. نیروهای سیاسی دمکراتیک چه برنامه ای برای تقابل با خشنونت جناح راست دارند؟ آیا چپ و دمکراتها مثل میش و گوسفند براحتی زیر تیع پانترکیستها خواهند رفت.؟ ما این تجربیات تلخ را در ترکیه شاهد بودیم و دهها هزار کارگر و سوسیالیست توسط پانترکیستها ترور و کشتار دسته جمعی شدند. آیا این وقایع در آذربایجان هم تکرار خواهد شد؟ چپ سوسیالیست، سوسیال دمکرات و نیروهای دمکراتیک برنامه ای برای نجات جنبش های دمکراتیک و اجتماعی آذربایجان و اجتناب از جنگ داخلی نقشه و برنامه ای دارند یا هنوز هم در خواب و انفعال بسر میبرند تا شمشیر زنگ زده عثمانی به سرشان فرود آید؟