Skip to main content

پایگاه خبری تحلیلی روباه‌نیوز

پایگاه خبری تحلیلی روباه‌نیوز
آ. ائلیار

روباه‌نیوز (Roobahnews.com):

[ دو نفر از نویسندگان سایت ایران گلوبال به مساله همه پرسی برای استقلال کردستان پرداخته و آنرا به شدت مورد عتاب قرار داده اند در حالیکه مدیر این سایت اپوزیسیون به شدت طرفدار فدرالیسم و استقلال کردستان است.

به گزارش روباه نیوز دو نفر از نویسندگان سایت ایران گلوبال واقع در کشور دانمارک که به شدت مواضع ضدپادشاهی داشته وبارها اقدامات رضا پهلوی را زیر سوال برده اند درباره همه پرسی استقلال کردستان مطالب قابل تاملی نوشتند . یکی از اعضای شورای مدیریت این سایت به نام «ائلیار» در این باره نوشت: «استقلال کردستان به عنوان یک مسئله ی سیاسی، هیچ مشکلی از دموکراسی، عدالت اجتماعی و تبعیض بر خواسته از فرهنگ سنتی ( مورد زنان)، را حل نخواهد کرد. جامعه ی کردستان یک جامعه ی نیمه روستایی با سرمایه داری رشد نیافته ا ست و با استقلال سیاسی مشکلات داخلی تشدید خواهد شد. رشد سرمایه داری تضاد طبقاتی را شدت خواهد بخشید. از این روی دموکراسی و عدالت اجتماعی و عدم تبعیض به آرزوهای بیشتر برباد رفته تبدیل خواهند شد.
----------
در همین رابطه دیگر چهره اپوزیسیون در این سایت به نام «علی قره جه لو» با ترجمه یادداشتی از یک نویسنده ترک به نام «دوغو پرینچک» از یک سایت نوشته است: «مسئله را، دست یافتن کردها به یک تکه خاک دیدن، ساده لوحی محض است. ما با مسئله تاسیس اسرائیل دوم در وسط ترکیه، ایران، سوریه، عراق روبرو هستیم. آتش جنگ هایی که دهها سال ادامه خواهد یافت، روشن می شود. باصطلاح "کردستان" نه یک پروژهء تاسیس که یک پروژهء ویرانی است. و در درجه اول نیز پروژهء ویرانی برای کردهای منطقه است! در آن صورت، کرد، تبدیل به پیشمرگه آمریکا و اسرائیل شده و مدام به آتش رانده خواهد شد.»
---------
لازم به یادآوری است مدیر سایت ایران گلوبال، کیانوش توکلی، که بارها مواضع فدرالیسم خود را از این سایتِ اپوزیسیون تکرار کرده بود و به شکست آن در عراق نیز اعتراف داشته، با این نظرات مخالف است که البته نشر اخیراین مطالب نشان از تشدید اختلافات عمیق گذشته آنها با هم را دارد.]
روباه‌نیوز (Roobahnews.com)