Skip to main content

چرا دوستانی که اینجا به اسم

چرا دوستانی که اینجا به اسم
Anonymous

چرا دوستانی که اینجا به اسم دکتر و کارشناس و استاد و محقق نظر میذارن و مقاله مینویسند به هر اجتماع سه نفر به بالا میگن ملت؟! آیا اینهمه دکتر و کارشناس و استاد و محقق دانشگاه که اینجا نظر میذارن تعریف ملت رو به درستی نمی دونند؟ یا فکر کردند عوام تعریف ملت رو نمی دونند پس بذار همینطوری با ملت ملت کردن بریم جلو!
کدوم ملیت ها آقایون دکتر کارشناس ها؟!!!! مگه کردها ملت هستند؟ مگه آذری ها ملت هستند؟ مگه فارس ها ملت هستند؟ مگه بلوچ ها ملت هستند؟ شما فکر کنم اگر به یه مجلس ختم یا عروسی هم که برید به حاضرین اونجا بگید ملت ترحیم یا ملت شادی! عزیزان به قومیت ها یا مردمان داخل یک کشور ملت و ملیت نمیگن چون اونها ملت نیستند! شما اگر مثلا به مردم گیلان بگید ملت این لازمه اش اینه که در طول تاریخ کشوری به اسم گیلان وجود میداشته و این مردمان در دل مرزهای سیاسی مشخصی که کشور گیلان رو تشکیل میداده

دارای یک تاریخ و هویت و فرهنگ و زبان مستقل کشوری و سیاسی و اجتماعی باشند! آیا وضعیت اقوام در ایران اینطوریه که شما ملیت ملیت راه انداختید؟! ملت هیچ ارتباطی به تعداد هم نداره مثلا اگر کردها پونصد میلیون نفر یا یک میلیارد نفر هم در دنیا باشند باز ملت نیستند چون تعداد ربطی به ملت شدن نداره! اینو بر این میگم که الان برنگردید بگید 60 میلیون نمی دونم چی چی ملت نیستند؟! نخیر نیستند! تعریف ملت به جمعیت ربطی نداره!
طرف اون بالا نوشته ملت ها در کشورهای دیکتاتوری مکان سکونت خود را عوض کرده و به کشورهای دموکراتیک میروند!!! خب وقتی به اون کشورهای دموکراتیک میرید اونجا به اسم یک ملت از همون کشور مقصد شناخته میشید و بهتون پرچم و حیطه فدرال میدن؟! یا نه بهتون مثلا میگن ملت مهاجر ایران یا چین؟ خب میشید ملت مهاجر کشور مبداتون! چیزی که از ابتدا بودید و انکارش میگردید!
بنابراین این ملیت بازی که در ایران برای اقوام ایرانی راه انداختید دوستان گرامی از توش جز یه مشت حرفهای بیسوادی و هذیون گویی های تجزیه طلبی و قوم گرایی های افراطی چیز دیگه ای بیرون نمیاد!
پاینده ایران زنده باد پرچم سه رنگ شیرخورشید نشان ایران