Skip to main content

به چند موضوع اشاره می کنم:

به چند موضوع اشاره می کنم:
اقبال اقبالی

به چند موضوع اشاره می کنم:
1- نظر طرح شده با این جمله کاملن رسا و شفاف به پایان می رسد که:
"اتحاد و همپیمانی اسلامگرایان حاکم بر ایران و ترکیه علیه کرد و کردستان در تضاد با خواست، اراده و منافع ایران و ایرانیان بوده و این سیاست فاشیستی اسلامگرایان، با همبستگی همه جانبه با روند آزادی، دمکراسی و لائیسیته برای کردستان، بشکست خواهد انجامید!"
در واقع پیام این است که؛ اقلیم کردستان هنگامی می تواند به آزادی، رفاه و پیشرفت دست یابد که سیاست براستی بر مدار آزادی، دمکراسی و لائیسیته جریان یابد.
2-این سیاست ساده لوحانه حل مسائل مرد اصل "الهی" "حق تعیین سرنوشت تا حد جدائی" فی نفسه فاقد گوهر آزادیخواهانه و لائیک دمکراتیک است! این شعار (در واقع سیاست) پوپولیستی و بدون راستای شفاف تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که بعنوان ابزاری برای قدرتگیری فاشیسم دینی و تباری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

3-نتایج سیاسی شعار پوپولیستی "حق تعیین سرنوشت تا حد جدائی" دسته چک سفید به جنبش های ارتجاعی، واپسگرایانه و فاشیستی مانند حماس در فلسطین و .. است. قومپرستان کمونیست نمائی که زیر این شعار سینه می زنند، بصلاحشان نیست تا از تجارب 4 دهه اخیر خاورمیانه و جنبش های حق تعیین سرنوشت فاشیستی - دینی بیاموزند.
4-کردستان یک موضوع مشخص تاریخی، سیاسی، فرهنگی و غیرقابل قیاس است. حل مسائل مردمان خاورمیانه با هم قسم شدن حول یک "آیه الهی" ناشی از جدا کردن مردم از تاریخ شان و کنار گذاشتن اسلوب سیاسی "تحلیل مشخص از شرایط مشخص" است.
5-بخش بزرگ کردستان، ستون مقاومت در برابر تهاجم پان ترکیسم، پان عربیسم و پان اسلامیسم در خاورمیانه بوده و همین پراتیک چند دهه اخیر برای نشان دادن جایگاه آنها در دمکراتیزاسیون منطقه کفایت دارد.