Skip to main content

جدایی دین و مذهب از قانون

جدایی دین و مذهب از قانون
Anonymous

جدایی دین و مذهب از قانون اساسی و دولت ، دلیل مخالفت و یا ترس کومنیست ها و یا چپ های منجمد شده در دهه 50 نیست بلکه سکیلر و یا لئیسته، ایدولوژی و دین و مذهب و خرافات را از قانون اساسی و دولت جدا میکند و چپها بدون ایدولوژی مانند اخوند بدون چرندیات و خرافات است، نمی توانند حرف بزنند و چیزی برای گفتن ندارند.
اگر کسی از ازادی و دموکراسی حرف میزند دیگر نمی تواند از ایدولوژی و یا مذهب حرفی بزند و اگر کسی به دموکراسی اعتقاد دارد نوع حکومت مهم نیست بلکه محتوای ان باید چه باشد. خیلی از این چپ ها در کشورهایی زندگی می کنند که پادشاهی است و دموکراسی است و همین چپها هیچ مشکلی ندارند ولی برای ایران که میرسد ، حرام می دانند، این هم از شگفتی های چپ است که باید به همه چیز برعکس نگاه بکنند.

حال مشکل اقای نوری علا ، اینست که میخواهد سکیلریزیم را بعنوان ایدولوژی و یا حزبی به مردم تعریف بکند، و اشتباه ایشان ایجاست که دموکراسی را از سکیلریزیم جدا می داند و یا تعریف می کند.
مشکل ما خیلی از ایرانیان نیز به تکامل فکری و سیاسی نرسیده ایم ولی مدعی خیلی چیزها هستیم. کشورداری و قانون گذاری را هر کسی نمیتواند بکند، فقط نگاه کنید به اخوندها که 40 سال هنوز نمیدانند چطور کشورداری بکنند و دزدی وجنایت را کشورداری می دانند.