Skip to main content

فدرالیسم عزیز- مکتب و مفهوم و

فدرالیسم عزیز- مکتب و مفهوم و
Anonymous

فدرالیسم عزیز- مکتب و مفهوم و شکل سیاسی- است علمی .تعریف شده. تجربه شده.تئوریزه شده.
چرا دوستان ایرانی هر مفهوم و مکتب غربی شناخته شده - را باز هم میخواهند بدون شناخت و نظریه- بشکل مصنوعی و من درآوردی- دوباره و از نو - تعریف کنند؟
یکباز عبدالله معتدی در یک کانال تلویزیونی میگفت - نظرات و برنامه کردها و حزب دمکرات و کومله پیرامون فدرالیسم برای ایران- دهها سال است که در اینترنت و در سایتهای این احزاب وحود دارد و کافیست علاثمندان بروند و مطالعه و مقایسه و بحث کنند.
جریانات چپ در اوایل انقلاب شعار میدادند- ـ آزادی برای ایران، خودمختاری برای کردستان- یا برای آذربایجان و عربهای خوزستان و ترکمن صحرا و بلوچستان و غیره .
در نوشته جات این سازمانها نیز میتوان با نوعی فدرالیسم چپ پسند آشنا شد.
در دنیا ، لیبرالها و سوسیالیستها هم به اندازه کافی پیرامون انواع فدرالیسم و در نقاط گوناگون جهان به

اندازه کافی مطلب نوشته اند . که میتواند مورد استفاده و بحث قرار گیرد.
اولین شرط فدرالیسم به نظر بنده و کلاه کنده- باید چنان جامع و مانع- باشد که امکان خیال تجزیه و جدایی ندهد. یعنی ارتش ملی سراسری و بوجه مالی مملکت در دست حکومت مرکزی است. وزیر امور خارجه را مرکز تعیین میکند. پلیس مثل بعض از مشورهای فدرال غرب میتواند استانی و ایالتی و فدرالی و محلی باشد.
فدرالها میتوانند مجلس استانی و نمایندگان خاص خود را داشته باشند. آموزش در مدارس شراکتی یعنی استانی و دولتی میتواند باشد. زبان رسمی کشور، فارسی است و در کنار آن ، زبان دوم ،زبان خلقها در کنار یک زبان خارجی بین المللی میتواند تدریس گردد.
رادیو و تلویزیون بشکل فدرالی استانی ایالتی ولایتی اداره میشود ولی حکومت مرکزی ناظر برای اداره و هماهنگی ملی است و خلقها میتواند چند ساعتی برقصند و آوازبخوانند و به معرفی طبیعت و فرهنگ بومی خود بپدازند.
رابطه با کشورهای خارجی با توافق و تایید جکومت مرکزی انجام میگیرد تا گروههای ضد ایرانی تبدیل به ستون پنجم ترکیه و اسرائیل و باکو و عزاق و آل سعود و پاکستان و امریکا نشوند.
تبلیغ هرگونه تنفر قومی میان مردم ایران ممنوع است. ترک تبارانی که نیرویشان را صرف تبلیغات ضد ایرانی و ضد فارس و ضد کرد و ضد ارمنی هدر دهند، مورد تعقیب قرار میگیرند. آذری های منکر فرهنک و تمدن اقوام و خلقهای همسایه و اطراف ، در اردوکاههای آموزشی ، باید تنفر زدایی گردند تا بفهمند ایران کشوریست با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله که حتی روی سخرههای کوهها بیادگار مانده و نمی توان با حسادت و عقده و کینه و غرض ورزی به جعل و تحریف و انکار آن پرداخت.
مقدمه تمام این پیشنهادات و تصورات و توصیه ها برای چهارچوب فدرالیسم ایرانی، با شرط نخست، یعنی- مخالفت با تجزیه و جدایی- است.
هر فرد و سازمان و محفلی که در بحث فدرالیسم ایرانی، با تهدید و بیان تجزیه و جدایی وارد شود، یک تجزیه طلب ضد ایرانیست و باید اخراج و ایزوله گردد. یعنی حقوق خلقها فقط در چهارچوب تمامیت ارضی ایران باید عملی گردد.
هرگونه رفراندوم برای جدایی ممنوع است و یا تمام مردم ایران در آن رفراندوم باید شرکت کنند.
اینها نکاتی از تصورات فدرالیستی بنده برای ایران اهورایی است. امید است زمانی بشکل مانیفست خیرخواهانه در سینه تاریخ ثبت گردد.
هر کس که خود را ایرانی نمیداند حق دخالت در امور ایران را ندارد و باید دستگیر و اخراج کردد یا به باکو و انکارا و اوران باتون و بغداد و پاکستان دیپورت شود، مگر مهمانانی که ادب و منطق و همزیستی مسالمت آمیز را رعایت کنند.
تبلیغ افکار راسیستی و برتری جویانه مانند آریا گرایی و نژاد برتر ،ممنوع است . شخصیت پرستی از جنایتکاران تاریخ مانند چنگیز و عمر و صدام و غیره ممنوع است.اردغان پرستی و وهابی گرایی ممنوع است.
هنر زان ایرانیان است و بس- ندادند شیر ژیان را به کس- و ناکس