Skip to main content

آقای موحدی

آقای موحدی
Anonymous

آقای موحدی
می گویند طرف را به ده راه نمی دادند سراغ خانه کدخدا را می گرفت. شما در ناکجا اباد نشسته ای و برای ایران نقشه می کشی و از پیش خود به قوم و قبیله هایی که اکثرشان مهاجران تازه وارد هستند خودمختاری می دهی؟ با این تفاوت که مثلا منابع گاز ما را از بوشهر به آذرباجان و کردستان تلمبه کنید و ما ارتش بفرستیم برای حفاظت از ترکها در برابر کردها اما آنها خودمختار باشند و سالی یکبار هم به آنجا مسافرت کردیم با خود مترجم ببریم؟
بفرض که این طرح خودمختاری شما و رفقایتان اجرایی شود شما کجا می خواهید حکومت کنید؟ کردها و ترکها دیگر قوم و قبیله ها که امثال شما را به منطقه خود راه نمی دهند چه برسد به اینکه بخواهی پست و مقام داشته باشی قاعدتا یک گوشه این مملکت را هم باید به فارسها بدهی آیا آنها شماهایی که کشورشان را تکه پاره کردید و زبان فارسی را از رسمیت انداختید( کاری که مغول و قزلباشان و

و قاجارها که ترکمن بودند نکردند) را می آوردند و آقا بالاسر خود می کنند؟
پس شما در هر حالتی بازنده هستید ننگ همکاری با صدارم را در کارنامه دراید ننگ بزرگتر تکه پاره کردن کشور را بجان نخرید. ایران ملک مشاع همه گروه های ساکن کشور است. بایتد با گردش جمعیت و مناطق قومی چند قومی شود تا ایران بساط قوم پرستی هم برچیده شود. مثل وضعی که در خوزستان است که قومیتهای مختلف مهاجرت کرده اند و فرهنگ غالب و زبان ارتباطی فارسی است. شما از داخل ایران بیخبر هستید نمی دتندی حتی در تبریز و آذربایجان هم اکثر کودکان زبان اصلی شان فارسی است. نگاه هب این چند قوم پرست نکنید مشکل ایران بیکاری و اعتیاد و بی آبی و گرانی و مسکن و انی چیزهاست. این قدرته طلبانی کخه بدنبال خان و خانبازی هستند جایی در بین مردم خود هم ندارند.
اگر امثال شما با صدام همکاری نمی کردید و از پشت به ایرانیان خنجر نمی زدیدی شاید جنگ خیلی زود به نفع ایران تمام میشد.
بیچاره ملت ایران که اینگونه یک عده فراری برایشان تصمیم می گیرند و بینشان خطکشی می کنند و دوباره می خواهند بساط خان خانی دوره قجر را برایشان علم کنند.