Skip to main content

جناب اقبالی با درود و سپاس از

جناب اقبالی با درود و سپاس از
Anonymous

جناب اقبالی با درود و سپاس از پاسختان
در مورد مقایسه جامعه شکم سیر دیروز،و 40 +میلیون نیازمند و زیرخط فقر امروز میبایست نه با عینکیکه برچشم،به خردمان داریم بنگریم و نه با پهلوی ستیزی و شرایط ایران و ایرانی با 57 سال خدمت و یا با 2 سال خدمات مصدق قدیس مقایسه و نتیجه گیری کنیم
https://www.radiofarda.com/a/f14_iran_in_islamic_era/25263396.html نشریه ایست که هم افق با bbc و voa شناخته شده این گزارش را چاپ کرده ( ايران پس از ٣٥ سال حاکميت جمهوری اسلامی،کجا ايستاده است ) دآوری با خودتان .
از سال ١٣٤٢ تا زمان روی کار آمدن جمهوری اسلامی، رشد اقتصادی ايران سالانه بيش از ۸ درصد بود؛و ايران در تمام اين مدت در ميان سه کشور برتر جهان از نظر رشد اقتصادی قرار داشت،به طوری که در سال ١٣٥٦،درآمد سرانه مردم ايران ۹ برابر سال ۱۳۴۴ شده بود؛ اما با روی کار آمدن جمهوری اسلامی،رشد جهشی ايران پايان يافت.

ــ در سال ١٩٧٧، درآمد سرانه ايران ۲ برابر درآمد سرانه کره جنوبی بود. در آن زمان، درآمد سرانه ايران ٢,١٤٦ دلار و درآمد سرانهُ کره جنوبی ١,٠٤١ دلار بود. در سال ٢٠١٢، درآمد سرانه ايران فقط ٤,٥٢۵ دلار و درآمد سرانه کره جنوبی ۲۲,۴۲۴ دلار بوده است. در همين مدت، درآمد سرانه ترکيه از ١,٤٢٠ دلار به ۱۰,۵۲۴ دلار رسيده است. در دوران ٣٥ساله جمهوری اسلامی، جايگاه جهانی ايران در درآمد سرانه به رتبه حدود ۱۰۰ نزول کرده است.
زمانیکه قافیه به تنگ میآید منقلبین از واژه جامعه و ملت و مردم و آخوند هم از جامعه و ملت و مردم ی.... که سلطنت را سرنگون کردند را به شهادت و پشتیبان اعمال انقلابی و اسلامی و عدالت جوئی و پشتیبان کارگر و زحمتکش و مستظعف خود عنوان میکنند. آیا این جامعه و مردم و ملت مورد استفاده هر دو جناج همان جامعه و مردم و ملت هستند که امروز وجود دارند؟ آیا میتوان با دست آوردهای منقلبین ( روشنفکران 39 سال پیش ) و خلافت آخوندی ، و شواهد امروز به استدلالات بیشتر ی نیاز هست؟
دید و برداشت من در مورد موضع قیم مابانه بودن نظر شما بر میگردد با اظهار نظر شما و گرنه در سایر نوشتهایتان نمیتوان به چنین دآوری رسید.
با سپاس دوباره از شما و با امید تلاش شما کوشندگان دموکرات و بدون تعصب برای رسیدن به آزادی و سکولار دموکراسی در ایران.