Skip to main content

با سلام دوباره

با سلام دوباره
Anonymous

با سلام دوباره
در ادامه موضوع ، متاسفانه مسعلۀ ایران و هژمونی پانفارسیسم بسیار مسعلۀ پیچیده شده است ، بطور اخص در مورد پتانسیل سازندۀ آذربایجان ، اگر چه این هژمونی از وجود این پتانسیل آذربایجان آگاه است و می داند بدون این پتانسیل در منطقه نفوذ مادی و معنوی خود را از دست خواهد داد ! اگر چه از این امر خیلی وحشت زده و نگران هست . اما علنی کردن این موضوع برایش خیلی پیجیده و سخت شده است . برون رفت این هژمونی از این بحران بر اساس تجزیه تحلیل های وارداتی که به او از بیرون داده می شود غیر ممکن هست! به کلامی دیگر از ترس قبول واقعیات جامعۀ خود بسیار در رنج هست .
در نتیجه پناه به تعوریها و جعلیاتی که از بیرون به خوردش می دهند ، می برد.

فشار و تبعیض روز افزون به این پتانسیل سازندۀ آذربایجان و سایر پتانسیل های غیر فارس سبب بوجود آمدن نیروی گریز از مرکز شده و خواهد بود . متاسفانه نتیجۀ این عمل در این عصر به فدرالیزم نمی انجامد بلکه بطرف متلاشی شدن می رود. از نظر داخلی این شرایط بلکه مهیاست ! اما معادلات بین المللی در این پروسه رل بسیار بزرگی را بازی خواهدکرد . نمونه اش کردستان عراق جلو چشم همگان هست .
اگر این پان اینقدر انحصار طلب و عنادگر نبود و بجای اهمیت به جعلیات ساخته شده ای بیگانگان به رءالیتت مملکت خود می داد . ایران یکی از کشور های نمونه منطقه بود. هم برای ملل در ایران و هم برای همسایگان نمونه بود .