Skip to main content

منشا تناقض و کشمکش رژیم زن

منشا تناقض و کشمکش رژیم زن
بهمن موحدی(بامدادان)

منشا تناقض و کشمکش رژیم زن ستیز و ضدخلقی جمهوری اسلامی با زنان ایران زمین به دوران انقلاب ضدسلطنتی سال 57 برمی گردد. انقلاب 57 برای آزادی و رفاه اقتصادی، آزادی بیان، تشکل و فعالیت سیاسی و علیه استبداد سیاسی بود. اینها مطالبات محوری زنان و کارگران و جوانان مجاهد و کمونیست بود و با این خواست ها و مطالبات کارگران و زنان سلسله استبدادی شاهنشاهی را به گور سپردند . اما در مقابل دول امپریالیستی غرب، رژیم خمینی را سازمان داد تا انقلابیون نتوانند نظام حاکمیتی مورد نظر خود که حاوی همان خواست ها و مطالبات بود را عملی کنند.
باری ، مسئله زن در ایران نمونه بارز کشمکش و جدال و بحران هویتی رژیم می باشد. هر جا که سایه شوم اسلام سیاسی و قوانین و دخالت حاکمیت مذهبی بر سر نوشت مردم حاکم بوده است، مترادف با بردگی جنسی، اسارت و بی حقوقی کامل زن بوده است. در هر جایی اثری از حاکمیت اسلامی بوده، حجاب اجباری

سنگسار،اسید پاشی، تیغ کشی، تجاوز شرعی قانونی دختران خرد سال، تن فروشی و فلاکت بی داد می کند. این مصیبت نزدیک به چهار دهه است در ایران حاکم است و هر روز بساط خشونت و سرکوب را گسترده تر می کند . این سرنوشت زن در ایران است، این اساس بحران و کشمکش جمهوری اسلامی است و هرگز قادر به حل آن نخواهد بود. وجود جنبش انسانی، جنبش برابری طلبی، جنبشی که اسارت و حقارت زن را به مصاف طلبیده است در مقابل این ارتجاع ‌هار حضور مداوم داشته و دارد. این جنبش علی رغم افت و خیز هایش به صورت یک جنبش اجتماعی در آمده است و دیر یا زود به یکی از اهرمای محوری سرنگونی رژیم ضدبشری و پلید جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.
رهایی زن از قید و بندهای استثماری مقدمه آزادی مردان و شکوفایی جامعه خواهد بود.
به امید سرنگونی هرچه زودتر رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی و رهایی زنان ایران زمین از ظلم و ستم و تبعیض آخوندی.