Skip to main content

آقای کرمی عزیز این

آقای کرمی عزیز این
Anonymous

آقای کرمی عزیز این باستانگرایی شما دیگر خیلی مبالغه آمیز هست ، ما با اثبات این مساءل بکجا می خواهیم برسیم . آخر چرا برای شما فارس بودن و یا ترک ،یا عرب عجم بودن این همه مهم هست ؟ آخر این بینش دیگر خیلی کهنه و فرسوده شده است . ما در رءالیتت جامعۀ خود با بسیار مشکلات کمر شکن روبرو هستیم . چرا ما پتانسیل فارس را از آن خود می دانیم و به وجود آن شاد هستیم؟ چرا پذیریش پتانسیل های غیر فارس برای فارس ها این همه مشکل هست ؟ چرا از رد یا توهین و تحقیر به دو سوم پتانسیل متعلق به ایران غیر فارس ،این همه بی تفاوت هستی ؟ طبق یاد آوری خود رضا شاه به اطرافیانش ، ایشان پیشنهاد می کند که به دو دلیل با ترک های ایران ازدواج مصلحت هست ، یک بخاطر ثروتمند بودن ترک ها ، دو بخاطر استعداد دولتمداری این ملت . من فکر می کنم پانفارسیسم امروزی از بیرون خط می گیرد چون آنقدر بیمایه عمل می کنند که حتی منفعت خود را


در دراز مدت نمی توانند تشخیص بدهند
و از این رفتار بی خردانه ضررشان به تمام ایران رسیده و ابعاد بزرگی را احاطه می کند ، ما ترک ها از این رفتار پانفارسیزم متضرر هستیم . سءوال این هست آیا این جماعت از رضا شاه ایرانی ترند ؟

در ضمن از مصاحبۀ بسیار ارزشمند آقای کرمی با گوناز تی وی متشکرم. هز حال بخاطر کشورمان تا دیر نشده ما باید به هم برسیم ! هم دیگر را بعنوان اپوزسیون قبول کنیم .