Skip to main content

به کاربر گرامی،... آتاش... من

به کاربر گرامی،... آتاش... من
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،... آتاش... من زمانی به این موضوع پارس و پارسی و فارس و فارسی بصورت آکتیو پرداخته ام که این موضوع دارد به این یک امر حقوقی و حقیقی و امتیاز مالکیّت تبدیل شده و میشود، که ایرانیانی که در بنیاد و بطور کلی پارسی و فارس نیستند، از آن سوء استفاده میکنند، این غیر پارسی ها یک روز هخامنشی میشوند؛ روز دیگر آریایی، فردایی دیگر شیعه گری فلسفی، روز دیگر اصلاح طلب دینی، روشنفکر دینی، و ساعتی دیگر کرمان را همان ژرمن مینامند، ظریف را مصدق، و قاسم سلیمانی را آریوبرزن، حسین را سیاووش، و هر روز هویّت پارسی مردمان دیگر را به حراج این و آن گذاشته اند و میفروشند و برای خود کسب امتیاز میکنند، اکنون هم در کنار جمهوری اسلامی ایتساده اند و روند دمکراسی را سد میکنند، و بسیار مسائل دیگر، من میخواهم از سوء استفاده از این امتیاز دروغین جلوگیری کنم.

در ضمن همین فارس و ملّت فارس هم بازیچهء قومگرایان شده است، وقتی هویّت پارسی را از مردمان غرب، جنوب غربی، و جنوب میگیرند و به کویرها و به مشهد و قم و هر جا که مقبره ای از تبار عرب هست و به تهران یزد و سمنان و به جاهای دیگر می برند، یک مرتبه ملّتی بنام عرب را در خوزستان جایگزین آن میکنند. به میان آوردن این بحث پارسی و فارس بود دلایل مختلفی دارد که اینجا نمی شود به ]مهء آنها پرداخت .
بله آن شب در تلویزیون گوناز آقای هدایت فضای دمکراتیکی را بوجو آورده بود که واقعأ من احساس آرامش میکردم، ولی خوب برای اشاره کردن به همهء مسائل زمان کم بود و می بایستی در زمانی محدود از هر دری سخن برود.

برای من بنیاد فکری و منش انسانها در محور قرار میگیرد و جدأ وابستگی های دیگر از جمله، قومی، نژادی، و سایر شاخصه های دیگر اصلأ مطرح نبوده و نیست. با سپاس