Skip to main content

دوست عزیز ائلیار.... خیلی

دوست عزیز ائلیار.... خیلی
lachin

دوست عزیز ائلیار.... خیلی ممنون از این مقاله با ارزش...
1- استیون هاوکیگ... از معدود دانشمندانی بود که به Grand Designer باور داشت ولی خوشبختانه در دهه های اخیر باورهایش را عوض کرد . جهان هستی به (( خدا و خالق )) احتیاج ندارد..
2- با دانش امروزی ما متاسفانه تا 300 هزار سال بعد از بیگ بنگ می توانیم مراجعه بکنیم تا به آثار بیگ بنگ پی ببریم . چون تفریبآ 300 هراز سال طول کشید تا دمای این انفجار بزرگ کاهش بیابد . هر چند که در این طول مدت زمان تمام اتمهای عناصر مختلف ساخته شده بود, ولی هنوز نور ( فوتون) بر اثر غشاء و حباب پلاسمائی حاصله از این دمای زیاد, زندانی بود و نور نمی توانست از این حباب بیرون بیاید.
3- در موقع بیگ بنگ برای هر یک از یک میلیون و یک ماده ای که بوجود آمد, فقط یک میلیون ( ضد ماده ) تولید شد که همدیگر را از بین بردند Annihilation. این تک ماده اضافی در هر یک

میلیون ماده , باعث بوجود آمدن این همه کهکشان در فضا هستیم. می توان گفت که این همه ماده موجود در این فضای لایتنهای , زباله و پس مانده های این انفجار هست..
4- سنگینی وزن اتم, در مواد تشکیل دهنده اتم نیست. درست برعکس, سنگینی اتم در فضای خالی بین پرتون و الکترون هاست. به همی جهت سنگینی فضا در ستارگان و کهکشان ها نیست بلکه درست در فضای خالی بین این کهکشان هاست. این فضای (( خالی )) را Dark Energy که تقریبآ 70 درصد وزن فضا را تشکیل میدهد پر کرده است و تقریبآ 30 در صد دیگر را Dark Matter.یعنی اگر همین الان بیش از 400 بیلیون کهکشان های مشاهده شونده از بین بروند, هیچ تاثیری در فضا ایجاد نخواهد کرد. فضا همچنان به گسترش خود ادامه خواهد داشت.
5- جهان هستی که در بیگ بنگ متولد از (( هیچ )) شد, (( زمان )) هم تولد یافت.. چون قبل از (( بیگ بنگ )) "" زمانی "" نبود , سعی در فکر کردن به (( قبل از بیگ بنگ )), علم را به فلسفه تبدیل میکند.
6- خوشبختانه دانشمندان فیزیک این اراده و شهامت را دارند که اعلام بکنند با این دانش امروزی نه میدانند ( انرژی تاریکی چیست ونه میدانند که ( ماده تاریکی ) چیست. ولی مثل همیشه سعی میکنند که جواب های علمی را در این باره پیدا بکنند. بقول (( لاورنس کراووس )) فیزیک دان مشهور امریکائی می گوید .. ( ما مثل کشیش ها, آخوندها , خام خام ها )) نیستیم که همه (( چیز)) را بدانیم..
7- دوستانی که علاقمند هستند اطلاعاتی در باره (( پیدایش جهان هستی از هیچ )) کسب بکنند, شما را دعوت به سخنرانی Lawrence Krauss را در دانشگاه هاروارد جلب میکنم..
www.youtube.com/watch?v=wng6c0oLkQE
در ضمن ایشان اولین کسی بود که نیم ساعت بعد از کشف Higgs Boson که به God's particle معروف بود (( انهم بخاطر یکی از مشکل ترین اکتشافات بشری )), به Godless Particle تغیر نام داد.
در پایان... از دوست عزیز ائلیار باز هم متشکریم و منتظر مقاله های علمی بیشتر از ایشان هستیم....