Skip to main content

خوب الان متوجه شدید که تاریخ

خوب الان متوجه شدید که تاریخ
Anonymous

خوب الان متوجه شدید که تاریخ استقلال آزربایجان به قبل از شوروی و لنین و استالین بر می گردد. لطفا در نوشتن کامنت خود دقت کنید تا علم و آگاهی تان زیرسوال نرود! خود کلمه آزربایجان به صورت مکتوب در متون تاریخی پیشینه 1000 ساله دارد.
باید متوجه بشوید که نگاه از بالا به پایین نکنید. و "نظر" خود را به عنوان یک امر مقدس و قابل دیکته شدن تلقی نکنید. شما فقط کامنت خود را بنویسید و دیگران را با ادبیات احمدی نژادی و طعنه آمیز (همچون هوچی گر، تجزیه طلب، صاحب نظر و ...) مورد خطلب قرار ندهید. شما که ماشالله عالم هستید و چند تا کتاب نوشته اید و ... مطمئنا می فهمید این چیزها را! اخلاقیات نشان دهنده شعور و علم انسان هاست.

کوردها در عراق بزرگترین ملتی هستند که بیشترین هزینه را در راه شعور و استقلال ملی خود داده اند! قبل صدام، زمان صدام و بعد از صدام. آیا کوردها در طول این 50-60 سال اخیر کم کشته داده اند و قتل عام شده اند؟
هر کشوری حق دارد برای خودش متحد داشته باشد. زمانی که ارمنستان حتی از لحاظ خوراک (چه رسد به جنگ افزار نظامی و ...) از طرف ایران (و روسیه) ساپورت می شود، خوب سیاستمداران و ملت آزربایجان (شمالی) حق دارند که به دنبال متحدی مثل تورکیه و اسرائیل!
حداقل در طول 25 سال اخیر حرکت ملی آزربایجان و فعالین شان ثابت کرده اند که وابسته به هیچ قدرتی نیستند. متاسفانه ما از اطرف همین آزربایجان هم ساپورت نمی شویم چه رسد به اسرائل و آمریکا و آلمان و فرانسه! ایکاش یکی از همین ها به ما وام می داد و ما مقروض اینها می شدیم و اسلحه هم می گرفتیم و "اراده ملی" خود را به نمایش می گذاشتیم. در طول این 26-25 سال اخیر تماما هزینه بود و هزینه! بدون هیچ دست آوردی! پاکترین و جسور ترین جوانان این سرزمین مظلوم در کنج زندانهای آپارتایدی و فاشیست آریایی-شیعی فارس عمر شان تلف می شود. متاسفانه مردم آزربایجان دست خالی هستند و بدون پشتوانه! حاکمیت آریایی-شیعی فارس هم یکی از درنده ترین حاکمیت های جهان است که با اسم دشمن "الله" به یک شبه همه آزربایجان را می تواند قتل عام کند. این را به عینه در 25 آذر 1325 و در حرکت آیت الله شریعتمداری دیده ایم، چشیده ایم، و هزینه داده ایم.