Skip to main content

هخامنشیان از قفقاز بودند که

هخامنشیان از قفقاز بودند که
Anonymous

هخامنشیان از قفقاز بودند که تنها پایتخت فرهنگی خود را درست در مرکز جغرافیایی قلمرو خود ایجاد کردند در حالیکه بیشتر جمعیت پارسی در قفقاز و عراق کنونی بودند. ساسانیان که آنها نیز خود را پارسی می نامیدند مرکز اصلی شان عراق امروزی بود پایتختشان شهر تیسفون بود. زبان فارسی دری( یعنی درباری) زبان رسمی آنها بود که در مدائن سبعه( شهرهای هفتگانه) عراق رواج داشت.( شامل تیسفون و قادسیه و حیره و رومیه و ...)
بعد از تهاجم عرب به عراق، پارسیان آن مناطق به خراسان و ماورالنهر و خوارزم و سیستان مهاجرت کردند. اینها در اولین فرصت فرهنگ پارسی را دوباره شکوفا کردند و شهرهای نیشابور و طوس و مرو و بخارا و سمرقند و خوارزم مرکز دانش و تمدن شدند و نه مردمان استان فارس امروزی و دیگر مردمان غرب کشور.
شهرهای مرکزی ایران و خراسان و ماورالنهر تا پیش از صفویه سنی بودند. مذهب شیعه را قبایل ترکمان قزلباش علوی از


از آسیای صغیر ترکیه امروزی و شام ( طوایف لر و کردهای اهل حق و بکتاشی) با خود به ایران آوردند که در هنگام حضورشان در شام و ترکیه امروزی با علویهای ان منطقه آشنا شدند. رونق شاه عبدالعظیم شیراز دست کمی از قم ندارد. بسیاری از علمای شیعه نام شیرازی داشته و دارند! بیشترین درصد آرای برگزیده انتخابات اخیر در کردستان و سیستان و بلوچسان بوده است در حالیکه شما مدام می گویید او با حمایت شهرهای مرکزی به قدرت رسیده. البته در تمام شهرهای ایران سیدها و ترکها و عربهای مهاجر قدرت محلی و ملی را در دست می گیرند از جمله در فارس و شیراز.
مرمان پارسی اصیل فارس هیچ دل خوشی از ایلات و عشایر کرد و لر و ترک ندارند که به دفعات به آنها شبیخون زده اند. شما اگر اهل فارس هستی این را بهتر از هر کسی می دانی
شما بجای این تفرقه اندازیها بین ایرانیانی که بحق یا به ناحق خود را پارسی می دانند یک جنبش ملی در فارس راه بیندازید آنوقت اگر بقیه دنبالتان راه نیفتادند و حمایت نکردند آنها را عاق والدین کنید و از دایره پارسی بودن خارج کنید و سجل عربی آنها که گویا در جایی در نقش رستم و لای جرز دیوار های قبر مادر سلیمان( مقبره کوروش فعلی) پنهان کرده اید بیرون بکشید. چند وقت دیگر ایام عزاداری محرم و صفر است در تلویزیون ایران می توانید مراسم گل مالی لرها را ببینید که در هیچ جای دیگر دیده نمیشود!