Skip to main content

مقاله خوب و بجایی است

مقاله خوب و بجایی است
Anonymous

مقاله خوب و بجایی است.
هر ملتی حق تشکیل دولت و کشور مستقل را دارد. وظیفه نیروهای دمکراتیک حمایت از حق دمکراتیک "کسب استقلال ملی" و حق ملل در تعیین سرنوشت خویش می باشد.
حمایت از استقلال و رفراندوم کردستان به معنای حمایت از استقلال و رهایی ملی مردم تورک در آذربایجان است. مخالفت با استقلال کردستان همسویی با رژیم اشغالگر ایران و ترکیه است.
اختلاف ارضی و ادعای ارضی کردها به اراضی آذربایجان نمی تواند مانع از حمایت از حقوق دمکراتیک کردها بشود. ادعای ارضی بر اراضی تنها از طرف کردها نیست بخش وسیعی از جریانات ضد دمکراتیک و تورکگرا یا تورکچولوق هم به اراضی کردستان چشم دوختند و ادعای ارضی به بخشی از اراضی کردستان دارند.
استقلال کردستان به نفع جنبش ملی و رهایی بخش آذربایجان است. تابوی حفظ تمامیت ارضی در منطقه شکسته میشود، اعتماد به نفس و آگاهی ملی ملت تورک جهت کسب استقلال بالا میرود.
سکوت

و عدم حمایت از استقلال کرد با این بهانه که کردستان دشمن ماست به ضرر ما است.
مخالفت و حتی رو در رویی با ادعای ارضی کردها به آذربایجان جای خود را دارد و هرگز نباید سهل انگاری در برخورد با جریانات افراطی و توسعه طلب کرد صورت بگیرد.
جناح رادیکال و دمکراتیک آذربایجان بی شک از استقلال ملت کرد حمایت خواهد کرد و در مقابل هر نوع رفتار و اقدام تهدیدآمیز جریانات کرد هم با قاطعیت عمل خواهد کرد.

زنده باد رفراندوم کردستان
زنده باد کردستان مستقل، دمکراتیک و سوسیالیست