Skip to main content

سند لو رفته

سند لو رفته
Anonymous

سند لو رفته .
(گویا این توافقنامه مشروح، مبسوط و با ضمانت اجرایی است اما فرد مورد اشاره به قول خود تنها بخش هایی از مفاد این قرار داد که مربوط به ما می شود را ارسال داشته که آن هم اصل سند نیست ولی دست نوشته این فرد است.

برخی مفاد این تفاهم نامه در مورد حزب دمکرات کردستان بدین شرح است :

1- در صورت بروز هرگونه درگیری نظامی میان پیشمرگه های اقلیم کردستان و تیپ 37 ارتش مرکزی دولت عراق، حزب دمکرات کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان متعهد و موظفند با تمامی توان و امکانات خود در کنار لشکر 8 پیشمرگه وارد جنگ شوند و از حریم کردستان دفاع کنند.

2- در صورت لزوم و ضرورت اعزام نیروی نظامی برای ایجاد درگیری های چریکی در مناطق کُردنشین خاک سوریه، حزب دمکرات کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان موظفند نسبت به معرفی نیرو برای آموزش و اعزام به سوریه اقدام کنند،

3- در صورت لزوم و بروز درگیری های داخلی و خیابانی در کردستان عراق بویژه در اربیل، حزب دمکرات کردستان ایران موظف است با رعایت ملاحظات امنیتی به نفع پیشمرگان حکومت اقلیم در سرکوب معترضین وارد عمل شود.

4- هیچ یک از اعضا و خانواده های حزبی حق ندارند در هیچ گونه تجمع علیه پارتی و حکومت اقلیم کردستان شرکت نموده یا موضعی بگیرند.

5- حزب دمکرات کردستان موظف است اطلاعات دقیقی از وضعیت مرزهای ایران، وضعیت استقرار پ.ک.ک در شمال و قندیل برای مقامات کردستان عراق ارسال دارد.

6- در قبال بندهای فوق، حکومت اقلیم کردستان متعهد می شود، تابعیت (شناسنامه و پاسپورت) عراقی برای کلیه اعضای معرفی شده از جانب حدک و حدکا فراهم آورده و زمینه حمایت دیپلماتیک آنها در تمام دنیا را فراهم آورد.

7- حکومت اقلیم حقوق، مستمری و مقرری ماهانه با بیمه و حق بازنشستگی برای کادرهای معرفی شده از جانب حزب مطابق با دستورالعمل پرداخت حقوق و مزایا برای نیروهای پیشمرگ کردستان فراهم آورد.

8- در صورت فشار ایران برای اخراج احزاب دمکرات کردستان از شمال عراق (مانند بحث اشرف و منافقین) حکومت اقلیم زیر بار دولت مرکزی نرفته و از این احزاب حمایت می کند.

9- در صورت سقوط بشار اسد و ضرورت اعزام کادرهای و تیم های تشکیلاتی حزب دمکرات به داخل کشور ایران، حکومت اقلیم کردستان هرگونه پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و حمایتی به طور پنهان به عمل بیاورد.

مقرر گردیده مفاد این قرار داد که تحت ضمانت کنسولگری آمریکا امضا گردیده، محفوظ، مخفی و سری مانده و در صورت آشکار شدن، فرد خاطی مسئول هرگونه عواقب احتمالی است ضمن آنکه طرفین می بایست بر انکار ماهیت این قرار داد بپردازند. هیچ یک از نفرات حاضر در نشست حق ندارند موارد را حتی با دفتر سیاسی و کمیته مرکزی در میان بگذارند.

دیار و نادیار خاطر نشان می سازد در صورت صحت این توافق، در واقع رهبران حزبی ضمن وطن فروشی و امضای قراردادی خیانت آمیز و تجزیه طلبانه، تمامی نیروهای خود را به عنوان پیشمرگان بارزانی پیش فروش کرده و هیچ ارزشی برای جان، مال و کرامت انسانی آنها قائل نشده اند. خاطر نشان می سازیم در صورت بروز هرگونه درگیری میان پیشمرگان کردستان عراق با دولت مرکزی، اولین کشته ها، نفرات حزبی و کومله ای می باشند و پس از آن توافق میان کردستان و دولت مرکزی برای ممانعت از کشتار بیشتر شکل خواهد گرفت.

به قول معروف آقایان هجری، مهتدی و خالد عزیزی، پیشمرگان را گوشت دم توپ ساخته اند!

لذا در صورت وخیم شدن اوضاع به کلیه کادرها و پیشمرگان توصیه می کنیم که به کشور بازگردند.

دیار و نادیار با آغوش باز پذیرای آنها و خانواده هایشان خواهد بود و تسهیلات و رایزنی های لازم را بدین منظور انجام خواهد داد.

از طرفی در صورت بروز درگیری (چه در سوریه چه در عراق) اگر دیدید هجری، یا خالد عزیزی و دیگر مسئولین و فرزندان آنها در صف اول جنگ ظاهر شد، شما هم حاضر شوید، در غیر این صورت جان خود را برای دعوای دو کشور خارجی به خطر نینداخته و به میهن بازگردید.