Skip to main content

<<بزرگش نخوانند اهل خرد که

<<بزرگش نخوانند اهل خرد که
Anonymous

<<بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد>>

روز کوروش میتواند دقیقا آن روز قید شده نباشد اما خود کوروش وجاهت تاریخی داشته و بسیاری از تواریخ و حتی کتابهای مذهبی از او یاد نموده اند. کوروش بد یا خوب اعمالی انجام داده است که برای بشر امروزین خارق العاده بوده میباشد.
برای سنجش وقایع تاریخی نبایست به پرزنتیسم توسل جست و آن را باید با شرایط موجود در زمان خود سنجید با اینحال آزادی بردگان و احترام به ملتهای مغلوب حتی برای زمان ما (قرن 21) بسیار عجیب و شگفت انگیز است و نوع بشر میتواند بدان مفتخر باشد. این در حالیست که اگر ما در عصر اطلاعات و اینترنت و ماهواره نبودیم ملت های غالب هر آنچه میخواستند در حق مغلوبین میکردند. آنچه مانع جنایتکاران در عملی نمودن نیات قلبی و غلاف کردن شمشیرشان میشود تکنولوژی اطلاعات است

و گرنه از جنایات عثمانی ها کشتار های جنگ های جهانی اول و دوم کشتار مردم روسیه توسط استالین جنایات جنگی ویتنام و کشتار 67 در زندانهای جمهوری اسلامی و .... زمان زیادی نمیگذرد. آنچیزی که اعمال کوروش را برجسته میکند رفتار جهانشمول بدور از دید جهانیان و حضور تکنولوژی اطلاعات است و گرنه در همان زمان کوروش و بعد از او فاتحان زیادی بودند که اعمال نیک را در کشتار مغلوبین و ویرانی شهرهای آنان و غارت اموالشان میدانستند.

حال برسیم به انا تومرس شما! در تاریخ آمده است کوروش در جنگ با ماساژتها که در شمال شرقی ایران در ناحیه جیحون میزیستند کشته شده است که البته این یکی از روایتهای مرگ کوروش است که ممکن است درست یا نادرست باشد. آنچیزی که عجیب است آنست که ایرانیان بدون داشتن یخچال و سردخانه چرا کوروش را در نزدیکی های شمال شرقی ایران ( یا به اعتقاد پانترکها در شمال غربی نزدیک تبریز!!!) دفن نکرده و در همان مکان مقبره ای درخور مقامش نساختند و زحمت این فاصله طولانی تا پاسارگاد را به جان خریدند؟!
دو دیگر اینکه پس از مرگ جانخراش کوروش ! جانشین او کمبوجیه و سپس داریوش اول بجای گوشمالی دادن قاتل او "انا تومرس" چرا بترتیب به مصر و سپس به یونان لشکرکشی نمودند؟!!!
اینها و همه اینها نشان میدهد نباید زیاد به روایت هرودوت و سپس جعلیاتی که برادران پانترک از خود ساخته اند اعتماد نمود. حتی اگر روایت جعلی مرگ کوروش توسط آن خانم محترم را بپذریم باید گفت میراث کوروش بزرگ برای جهانیان نیک پیداست اما میراث انا تومرس برای جهانیان جیست؟ آیا غیر از بریدن سر یک انسان که خود نماد توحش میباشد بوده است؟

صائب تبریزی میگوید "چون گذارد خشت اول بر زمین معمار کج گر رساند بر فلک، باشد همان دیوار کج"
از آنجایی که همه چیزتان جعلی و دروغین است دیری نخواهد گذشت که این دیواری که با روایتهای ساختگی بنا شده فرو ریزد. مواظب باشید زیر آوار آن کشته نشوید.

خداوند دروغ جنگ و خشکسالی را از ایران بدور دارد