Skip to main content

جناب محمدرضا لوایی گرامی

جناب محمدرضا لوایی گرامی
Anonymous

جناب محمدرضا لوایی گرامی
از جنابعالی که بنظر می آید سن و سالی از شما گذشته است انتظار نیست از یک امر دروغین بخواهید سوء استفاده نموده برای رسیدن به مقاصد خود حتی اگر آن هدف درست و قابل احترام باشد. استفاده از هر وسیله ممکن برای رسیدن به هدف یا اعتقاد به اینکه هدف وسیله را توجیه میکند با احترام یک اصل فاشیستی است. جدای از این واقعیت که تومروس وجود داشته یا نه! در بدر بدنبال یک مناسبت برای ایجاد یک هویت کاذب گشتن قابل توجیه نمی باشد.
سخن بر سر این است که بازگوئی واژگونه تاریخ حتی اگر در راه رسیدن به خواسته‌های انسانی نیز باشد، کاری زشت و ناپسند است. اگر آریاپرستان چنین امر خباثت باری را مرتکب شدند راهی برای دیگران باز نمیکند که خود از آن حربه استفاده کنند. متاسفانه ما در آن بخش از تاریخ که بجای "من" از "ما" صحبت میکند مانده ایم و شهروند نشدیم که بجای دفاع از حقوق ما و قبیله

ما که ارزشهای پیشامدرن است از حقوق فردی و شهروندی خود دفاع کنیم. حتی زندگی در کشورهای مدرن که حقوق فردی و لیبرالیسم در آنها نهادینه شده است بر افکار پوسیده شما تاثیری نگذاشته است و در همچنان بر همان پاشنه میچرخد. اینکه خود را به قبیله بزرگ ترکان میچسبانید و از ارزشهای قبیلگی آن که میراثی جز قتل و غارت و کشتار انسانهای بیگناه برای بشریت نداشته است دفاع میکنید خود نشاندهنده عقب افتادگی فکری و عدم درک قواعد اجتماعی حاکم بر کشورهای متمدن است که در آن زندگی میکنید.
شما هم نیک میدانید که شخصی بنام تومروس نه در تاریخ ترکان و نه تاریخ ایرانیان و اقوام همسایه وجود نداشته است چه رسد به اینکه ایشان بخواهد کوروش را به قتل برساند! اما سئوال مهمی که کسی جواب نداده این است که اگر کوروش بدست انا تومروس جنابعالی کشته شده و سرش با دستان نازنین این خانم از تنش جدا شد چطور ایرانیان بدون داشتن یخچال و سردخانه جسد کوروش را در نزدیکی های شمال شرقی ایران ( یا به اعتقاد پانترکها در شمال غربی ایران نزدیک تبریز!!!) دفن نکرده و در همان مکان مقبره ای درخور مقامش نساختند و زحمت این فاصله طولانی تا پاسارگاد را به جان خریدند؟! حتی اسکندر و آریان ، استرابو و کنت کورس و پلوتارک از تعلق مقبره پاسارگاد به کوروش یاد نمودند پس نگویید انتساب این مقبره به کوروش نمیتواند درست باشد!

دو دیگر اینکه پس از مرگ جانخراش کوروش ! جانشین او کمبوجیه که فرزند ارشد کوروش بود و سپس داریوش اول بجای گوشمالی دادن قاتل او "انا تومرس" چرا بترتیب به مصر و سپس به یونان لشکرکشی نمودند؟!!!

لازم به ذکر است که کمبوجیه و داریوش بزرگ پادشاهانی مقتدر بودند. کمبوجیه توانست مصر را تصرف کرده و داریوش مرزهای هخامنشی را تا تنگه بسفر و دریای اژه و مدیترانه دم گوش یونانیان گسترش داده بود. یعنی شکست دادن انا تومروس جنابعالی باید برایشان بسیار آسان میبود و به اصطلاح امروزین کوچه بازاری براحتی میتوانستند خشتک انا تومروس را پایین بکشند در حالیکه هیچ تاریخی از درگیری هخامنشیان با اقوامی که کوروش را بقتل رسانیده اند یاد نکرده اند.

چرا کمبوجیه پس از شکست پدرش با خیال آسوده به سراغ مصر رفت؟! چرا داریوش بزرگ بجای شکست تومروس خیالی شما به سراغ یونانیان رفت؟!!

اینها و همه اینها گواه بر دروغین بودن ادعای پان ترکان در خصوص انا تومروس دارد. مخلص کلام اینکه با دروغ نمیتوان هویتی برای خویش بنا نمود و از آن برای پیشبرد اهداف آینده استفاده کرد. لاجرم این دیوار دروغ ریخته و آوارش بر سر شما خراب خواهد شد.

خداوند دروغ جنگ و خشکسالی را از ایران بدور دارد.