Skip to main content

دوستان عزیز ضمن سلام وعرض

دوستان عزیز ضمن سلام وعرض
Anonymous

دوستان عزیز ضمن سلام وعرض ارادت: باتوجه به استوانه به اصطلاح حقو ق بشر کوروش چندین سوال ایجاد می شود 1- چرا منشور به زبان بابلی است و به زبان هخامنشی نیست اگر هدف رعایت حقوق بشر بود باید این حقوق توسط والیان هخامنشی رعایت می شد جون بقیه مردم قدرتی نداشتند که حقوق بشر ر ا رعایت به کنند یا نه کنند. باید این استوانه به زبان هخامنشی در چندین نسخه نوشته می شد (چون والیان زبان هخامنشی می دانستند نه بابلی) و به والیان هخامنشی در بلاد هخامنشی داده می شد که والیا ن به مردم ظلم نه کنند و باید چندین نسخه از این منشور در چندین بلاد پیدا می شدنه فقط در معبد بابل.
2- به چه علت این استوانه از بابل پیدا شده نه تخت جمشید و چرا این استوانه به اصطلاح حقوق بشر به این مهمی در پایتخت هخامنشیان تخت جمشید نگه داری نمی شده.

3- چرا سطر های1-19 توسط مردوخ ایزد بابلی نوشته شد ه نه توسط کوروش.
4-سطر 37 از مرغ و خروس صحبت می کند. خط ۳۷. ... غاز، دو اردک، ده کبوتر. برای غازها، اردک‌ها و کبوتران... این چه ربطی به حقوق بشر دارد. و سوالات دیگر.
مراجعه شود:
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87_%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4

با توجه به مطالب فوق چنین نتیجه گیری می شود این استوانه را مردوخ ایزد بابلی نوشته نه کوروش و دلیل نوشتن هم این بود که نبونعید پادشاه بابل جلو حق وحساب دادن توسط مردم بابل به مردوخ ایزد بابلی معبد را می گیرد مردوخ هم با کوروش متحد می شود و حکومت بابل را سرنگون می کنند وبا این استوانه مردوخ مردم بابل را می ترساند که کوروش از او پشتیبانی می کند هم حق وحساب معبد را بدهند وهم حق حساب معوقه را به پردازند که پادشاه بابل قدغن کرده بود والا سرو کارشان با کوروش خواهد بود.و الا مرغ و خروس کبوتر واردک چه ربطی به حقوق بشر دارد

شاد باشید انزابی