Skip to main content

اشاره به چند نکته:

اشاره به چند نکته:
اقبال اقبالی

اشاره به چند نکته:
کوروش را می بایست در متن تاریخ و عصر خود بررسی دید. سیاست کوروش خردگرایانه و با توجه به مصالح عموم بود و بقول گزنفون رفتار او طوری بوده که همه می خواستند "جز اراده او چیزی بر انها حکومت نکند".
"کوروش بزرگترین سازمان سیاسی پیش از روم قدیم و یکی از بهترین ادوار حکومت و فرمانروائی، در همه دوره های تاریخی بشمار می رود". ... مذهب و رسوم ملی اینهمه اتباع با دقت بسیار رعایت و اکثر بوسیله خود پادشاه در کشورهای مربوطه تشویق و ترویج می شد. (به نقل از تاریخ راوندی)
در امپراطوری بزرگ هخامنشیان زبان واحد نبود. در "تاریخ ایران کمبریج" آمده:
"در بسیاری از اسنادی که در باره اقدامات کوروش در بابل به دست آمده اند، از وی با نام پادشاه انشان نام برده شده است." (منطقه پاسارگاد کنونی). استوانه کورش به سبک کتیبه ای بابلی نوشته شده است. پرسش اینست که چرا؟

زیرا او "شاه جهان، شاه بزرگ، شاه قانونی، شاه سومر و اکد، شاه چهار گوشه جهان، ... " (تاریخ کمبریج)
برای ارتباط با مردم باید بزبان آنها می نوشت.
به استناد تاریخ مکتوب؛ کوروش اهل مدارا بود و به ادیان دیگر احترام می گذاشت. باید توجه داشت که استوانه کوروش در معبدی در نیایشگاه اِسَگیله (معبد مردوک، خدای بزرگ بابلی) یافت شد. فرمان نوشته شده بر لوح استوانه ای در سال 1879میلادی در نیایشگاه اِسَگیله در شهر بابل باستانی پیدا شده‌ و به زبان و خط میخی اکدی (بابلی نو) است. اگر جز این می بود؛ بایلی های آنزمان هم به سرنوشت ما ایرانیان گرفتار می شدند که صبح تا شب بلندگوهای اسلامگرایان گوش های مردم ر آزار می دهند و 97 درصد ایرانیان معانی آنها را نمی فهمند. از این فرهنگ سیاسی باید بخود آمد که اسلام و اسلامگرایان، جامعه ایرانی را به چه سیه روزی نشانده اند.
امروز دیواری کوتاهتر از دیوار ایران و ایرانیت نیست. جناب ایجادی دقیق نوشتند و من اضافه می کنم که جامعه ایرانی باید بخود بیاید و برای رهائی از زیر بار خرافات آگاهانه، هدفمند و شجاعانه برخیزد.
دشمنان دوست نمای ایران و ایرانیان، دوش بدوش اسلامگرایان، تاریخ، فرهنگ و موجودیت ایران را زیر ضربه گرفته اند و این وظیفه مبارزه در چند جبهه را در برابر ایراندوستان آزادیخواه قرار داده است.
در مورد پرسش های تاریخی، پاسخدهی کار کارشناسان تاریخ است و من پایم را از گلیم خود بیرون گذاشته ام، از این لحاظ پیشاپیش از خوانندگان ایرانگلوبال پوزش می خواهم.