Skip to main content

استاد لوایی گرامی

استاد لوایی گرامی
Anonymous

استاد لوایی گرامی
بنده یکی از طرفداران نوشته های شما هستم چون با دیدن آن ناخودآگاه احساس شعفی را احساس میکنم. واقعا شما خیلی باحالید و فکر میکنم جنبش آذربایجان جنوبی با بودن شما کامل میشود. بارها گفتم این نوشته ها را مفت دست سایتها نده که از بار معنوی و علمی آن بسیار کاسته میشود. من فکر میکنم اگر جنابعالی به مقام وزارت فرهنگ آذربایجان برسید مثل مرحوم محمد بیریا میتواند بسیار در پیشبرد فرهنگی فارس زدایی از جامعه ترک آذربایجان مفید باشید. بنده واقعا نمیدانم سایت محترم ایران گلوبال چرا مطالب بیشتری از شما درج نمیکند تا فعالین ترک از آن در جهت پیشبرد اهداف آتی جنبش بهره ببرند.
پان فارسهای فاشیست هرگز تحمل اینگونه مطالب پرمحتوا را ندارند و دست به هتاکی میزنند چون همانطوری که گفتید کار کوروش و کوروشچی ها تمام است و دوره دوره آنا تومرس است که با

شمشیر برهنه خود این فارسها را از صحنه گیتی پاک کند. نمیدانم بدون شما ترکهای ایران چه کار باید بکنند. خیلی مواظب سربازان بدنام باشید که بلایی بر سر شما نیاورند چون در صورت نبود شما جنبش ترک آذربایجان به بیراهه خواهد رفت.
در ضمن مطلبی که در مورد بزرگداشت آنا تومرس نوشتید بسیار تاثیر گذار بود. همانطور که میدانید پس از اینکه پدر آنا فوت کرد عموی آنا تومرس او را به همراه خواهرش آلتون به بیابانهای آذربایجان تبعید کرد و یک ماده گرگ خاکستری به آنها شیر داد و بزرگ کرد. گرگی که نماد ترکها است نیز از همان گرگی می آید که به آنا و آلتون شیر داد.

بخاطر مسئله ای که بین آنا و آلتون پیش آمد آنا خواهرش آلتون را کشت و پس از آن شهر تبریز را در همان محل ساخت. همانطور که میدانید تبریز از نام تومرس مشتق میشود.

پس از آن آنا امپراطوری آذربایجان را بوجود آورد که فارسها چشم طمع بدان داشته و کوروش برای تصرف آنجا با سپاهی عظیم به سمت تبریز رفت او به همراه کرزوس پادشاه لیدیا (لودیه) از رود جیحون که در آنزمان نزدیک تبریز بود عبور کردند اما در آنسوی رودخانه سربازان ترک آذربایجان او را دستگیر و تحویل آنا تومرس دادند. آنا نیز دستور به قتل او میدهد و سرش را در یک تشت خون می اندازد. پس دشمنی فارسها با ترکها ریشه در تاریخ دارد.

منتظر نوشته های آتی شما هستم.

خداوند افرادی چون شما را برای ما نگهدارد.