Skip to main content

بعاد فاجعه آنقدر گسترده

بعاد فاجعه آنقدر گسترده
جمال

بعاد فاجعه آنقدر گسترده میباشد که در هر کشور دیگری این اتفاق میافتاد؛ کشورهای دیگر مستقیما وارد ارائه کمک میشدند؛ امروز دولت اعلام نمود مناطق زلزله زده تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفته و از ارائه هر گونه کمک های مردمی جلوگیری میشود. منطقه تحت کامل نظارت نیروهای نظامی میباشد. از سوی دیگر رفتار غیر انسانی رژیم را در مقایسه با اعزام میلیونی مردم به نجف و کربلا مقایسه کنیم؛
در ذیل گوشه ای از کمک های پزشکی و رفاهی دولت جمهوری اسلامی به زائران کربلا و نجف را میآورم؛ شما نگاه کنید که این بی وجدان ها تا چه اندازه برای مردگان 1400 سال پیش نیرو میگذارند و برای انسان های دیشب مرده و آواره و بی خانمان شده چقدر؟رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد: صبح امروز 287 تن پزشکان و متخصصان کادر درمانی ویژه اربعین هلال‌احمر به‌منظور ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی

استان گلستان: کاروان آتش نشانی اصفهان علاوه بر این ایمنی موکب‌ها را نیز تامین کرده و اقدامات لازم را برای سلامت و محافظت زائران از خطر انجام خواهند داد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال استان اسکان و پذیرایی ۲۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در مدت ۱۰ روز را عهده‌دار شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر در کربلا، ۷۰ هزار نفر در عمود ۲۸۵ نجف و ۵۰ هزار نفر در مرز شلمچه پذیرایی و اسکان داده می‌شوند.
اهواز:سید محمود موسوی، عصر امروز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به استقرار مواکبی از استان خوزستان در شهرهای نجف و کربلا، اظهار کرد: تعداد 35 موکب از استان خوزستان برای خدمت و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در شهرهای نجف و کربلا مستقر شدند.
اصفهان: صبح امروز دوشنبه 8 آبان 96 تعداد130 نفر خادم (خواهر و برادر) به عنوان آشپز، کمک آشپز و مترجم به صورت داوطلبانه برای خدمت به زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند.
به گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی در تشریح مرحله دوم اعزام نیروهای شهرداری تهران به نجف و کربلا گفت: امروز 1000 نفر از این نیروها به کشور عراق اعزام می‌شوند که از این میان 600 نفر به شهر کربلا و 400 نفر به شهر نجف خواهند رفت.
وی افزود: برابر برنامه ریزی‌های انجام شده مسئولیت اصلی ارائه خدمات به زائرین بر عهده شهرداری‌های شهرهای کربلا و نجف است و شهرداری تهران نیز به شهرداری‌های این دو شهر در ارائه خدمات به زائرین کمک خواهد کرد.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد: صبح امروز 287 تن پزشکان و متخصصان کادر درمانی ویژه اربعین هلال‌احمر به‌منظور ارائه خدمت به زائران عتبات عالیات در اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید علی مرعشی نخستین تیم درمانی متخصص هلال‌احمر صبح امروز به کربلای معلی اعزام شده‌اند، گفت: مقرر شده است تا یک‌هزار و 500 نیروی درمانی متخصص شامل متخصصان داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، ارتوپدی، زنان و جراحی برای خدمت‌رسانی به زائران در اربعین؛ به عراق اعزام شوند.
وی با اشاره به اینکه کادر درمانی اربعین امسال تا یکشنبه آینده به‌مرور به عراق اعزام می‌شوند، افزود: هلال‌احمر امسال خدمات درمانی خود به زائران را در قالب موکب‌های بین‌راهی ارائه می‌کند که هر موکب مجهز به 12 کانکس به هم متصل بوده و همانند یک مرکز درمانی جامع در خدمت‌رسانی به زائران مجهز است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر افزود: بر این اساس 9 موکب درمانی هلال‌احمر شامل 6 ساختمان و 3 کانکس در بین راه نجف به کربلا در خدمت زائران خواهد بود و یک موکب در امامزاده سید محمد، یک موکب در سامراء و 2 موکب در کاظمین؛ آماده ارائه خدمات درمانی است.
وی با بیان اینکه در هر موکب درمانی پزشکان، پرستاران، تکنسین‌های اورژانس و امدادگران به صورت شبانه‌روزی در خدمت‌رسانی آماده‌اند، گفت: به‌علاوه در 3 درمانگاه شبانه‌روزی هلال‌احمر و یک درمانگاه سیار در جوار حرم امام حسین (ع) نیز در کربلا خدمات درمانی لازم به زائران ارائه خواهد شد و امسال کادر درمانی تخصصی هلال‌احمر ایران در یک بخش مجزا در بیمارستان الحسین(ع) و السفیر به زائران خدمت می‌دهند.
دکتر مرعشی افزود: همچنین بر اساس هماهنگی با مسئولان عراقی، در 20 نقطه تجمعی زائران در کربلای معلی علاوه بر مراکز درمانی خود؛ همکار عراق در خدمت به زائران خواهیم بود.
وی با اشاره به فعالیت 2 درمانگاه شبانه‌روزی هلال‌احمر ایران در هتل نباء و ام‌القری در نجف اشرف، اظهار کرد: به علاوه کادر درمانی هلال‌احمر در صحن حضرت‌زهرا(س) در نجف؛ در محلی با نام پارکینگ چهار طبقه؛ صورة عشرین در نجف و در الفرات و میثم تمار در کوفه مستقر خواهند بود. همچنین در کاظمین