Skip to main content

با درود

با درود
Anonymous

با درود
در جواب جناب سهیل باید عرض کنم زلزله بزرگی در ذهن جناب لوایی رخ داده است که گاها مطالبی را مینویسند که به عقل هیچ بنی بشری نمیرسد. در مقاله قبلی که از ایشان خواندم به نکاتی اشاره کردند که در نوع خود بدیع بوده و نشان میدهد ذهن نویسنده بشدت تکان خورده آن هم متاثر از زلزله ای بسیار بزرگ.
در آن مقاله ایشان افاضاتی چند فرمودند که در یکی از آنها به شیعه شعوبی فارسها و اختلاف آن با شیعه علوی ترکهای آذربایجان اشاره فرمودند. ایشان گفتند شیعه گری شعوبی اساس را بر دشمنی با صحابه درجه یک پیامبر یعنی ابوبکر و عمر و عثمان گذاشته است در حالی که شیعه ما آذربایجانی ها از نوع علوی بوده و همانطور که علی به عمر مشاوره میداده و با خلفای راشدین دوست بود ( علی نام سه فرزندش را ابوبکر و عمر و عثمان گذاشت) ما نیز بر عکس فارسهای شعوبی به این اصحاب پیامبر احترام گذاشته و آنان را دوست میداریم.

به عبارتی باید گفت در مساجد آستارا و اردبیل و تبریز و ارومیه و... همانطور که برای شهادت حضرت علی و امام حسین و بقیه امامان شیعه سوگواری میشود و مردم بر سر و تن خود میزنند برای بزرگداشت شهادت عمر توسط فارسهای شعوبی (ابولولو) و همچنین شهادت عثمان که آن هم توسط فارسها بود!!! مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار میشود. اصولا شیعه ما آذربایجانی ها و شیعه فارسهای شعوبی فرق دارد.