Skip to main content

دخالت جمهوری اسلامی در امور

دخالت جمهوری اسلامی در امور
کانال سیزده

دخالت جمهوری اسلامی در امور کشورهای منطقه در راستای صدور انقلاب و گسترش تفکر داعشی از نوع شیعی در منطقه است. در این راستا اموال مردم بدبخت ایران صرف زیاده طلبی رهبران حکومت اسلامی ایران میشود در حالی که بسیاری از مردم ایران به نان شب محتاجند ده ها میلیارد دلار از اموال ملی صرف دخالت در کشورهایی همچون سوریه و لبنان و اسرائیل و یمن و عراق میشود. برای مثال جمهوری اسلامی تنها در جنگ سوریه تقریبا 40 تا 50 میلیارد دلار هزینه کرده است.
به هر روی دخالت های حکومت اسلامی در کشورهای دیگر برای ایران بسیار مخرب بوده و هیچ سودی برای ایران و ملت ایران ندارد.

به فحش و اهانتهایی که در این مقاله به سلیمانی و حججی شده کاری ندارم که یک مقاله اگر قصدش روشنگری است باید بیطرفانه و بدور از فحاشی و استفاده از الفاظ تند به ارائه اطلاعات درست پرداخته و سپس به نقد و تحلیل بپردازد. اما نکته مهم در این مقاله

که صداقت نویسنده آن را زیر سئوال میبرد این نوشته است: "....ابوبكر خود را سنی و شیعە نمیدانست،اما آگاە بە این مسئلە بود كە خانە و كاشانە انسان كورد ویران شدە و باید بە یاری او بشتابد". انسانیت قومیت و مذهب و ایدئولوژی نمیشناسد در این راستا "انسان کورد" یا کرد فرقی با انسان فارس و انسان ترک و انسان آفریقایی و اروپائی و .... ندارد. اینها و همه اینها به این نوشتار رنگ و لعاب نژادی میدهد.

اما پیام آخر این نوشتار وقتی میگوید"با تمام رنجی كە مردم در ایران از این حكومت میكشند،آیا زمان آن نیست از خودتان سوال كنید كە این جامعە نیاز بە ابوبكر دارد یا حججی؟" بسیار تاثیر گذار است. جامعه ما بجای داشتن انسان ایدئولوگ دینی و غیر دینی نیاز به انسان دارد که جدای از رنگ پوست و زبان و فرهنگ! درد انسان را بفهمد. آنسان که سعدی بزرگ میفرماید:

بنی آدم اعضای یکدیگرند // که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار // دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی // نشاید که نامت نهند آدمی