Skip to main content

به همين دليل، از سال 1388 و

به همين دليل، از سال 1388 و
کانال سیزده

به همين دليل، از سال 1388 و حدوث جنبش سبز در داخل کشور، و سپس اعلام موجوديت جنبش سکولار دموکراسی، ما هرگز اهميت رسيدگی به مسائل اقوام ايرانی و يافتن راه حلی برای رفع تبعيض از اقوام کشور را ناديده نيانگاشته و بجد کوشيده ايم تا، با برقراری ديالوگی سازنده و آينده نگر مابين اضعاف ملت ايران، و در زير سقف سکولار دموکراسی، به توافق ها و راه حل های گوناگون برسيم. شروع مذاکرات سکولار دموکرات ها با احزاب متعلق به مناطق مختلف کشور (که متأسفانه اغلب خود را بجای «احزاب منطقه ای» بصورت «احزاب قوميتی» می بينند) هم از اين رو بوده است. ما در اين راه بار ملامت بسيار کشيده و به اتهامات سهمگينی از جانب سلطنت طلبان چکمه دوست و بازمانده های کارگزاران ايران بر باد ده رژيم گذشته و نيز نوکران خائن رژيم کنونی دچار شده ايم اما همچنان از مواضع فوق دفاع کرده و سکولار دموکراسی را بعنوان تنها راه حل کامل و نهائی .. .

نهائی مصائب ملت ايران تبليغ می کنيم.

از نظر ما «کنفرانس شورای دموکراسی خواهان»، که پس از کنگرهء ما و با امتناع ما از حضور در آن، در همان شهر کلن برگزار شده و اکنون صدای امريکا می کوشد آن را با کنگره ما يکی کند، در بسياری موارد دقيقاً دارای مواضعی ضد عقايد ما بوده است. به اعتقاد ما، برگزار کنندگان اصلی اين کنفرانس، که خود را نمايندگان تشکيلات آقای طبرزدی (که در قيد حکومت اسلامی بسر می برد) می دانند و، به تأسی از سياست مبهمی که آقای طبرزدی در مورد «فدراليسم» اتخاذ کرده، در واقع و عملاٌ، چرخ پنجم نهادهای تجزيه طلبی همچون «کنگرهء مليت های ايران فدرال» و اضعاف ظاهراً «دموکراسی خواه» اما کارگزار بيگانگان شده و نشست اخير را نيز کلاً در اختيار کسانی نهاده اند که اغلب جز به تجزيه و تکه تکه کردن ايران نمی انديشند.

واقعيت امر آن است که ما همواره با «کنگره مليت های ايران فدرال» و مواضع آن مشکل داشته و هرگز نتوانسته ايم سايه ای از آرزوهای خود را با خواست های اعضاء آن، که در خلاء و بی اطلاعی عمومی خود را نمايندگان اقوام ايرانی قلمداد می کنند يکی ببينيم و لذا، بدينوسيله اقدام ناجوانمردانه صدای امريکا را در آميختن دوغ و دوشاب محکوم کرده و آن را عملی در راستای زمينه سازی برای ايجاد جنگ داخلی در ايران می دانيم.

در عين حال ضروری است که از آقای دکتر عبدالستار دوشوکی، که در خبر صدای امريکا همچون پيوند دهندهء اين دو نشست ظاهر شده اند، بخواهيم که هرچه زودتر نظر خود را در مورد اينکه «ما» و «آنها» دارای چه وجه اشتراک و چه تفاوت های بنيادين هستيم اعلام بدارند تا معلوم شود که نقش ايشان در اين اقدام مشکوک تلويزيون صدای امريکا چه بوده است.

با آرزوی ايرانی سرافراز و سکولار دموکرات

کميتهء برگزاری کنگره های سالانهء سکولار دموکرات ها