Skip to main content

جناب تبریزی -

جناب تبریزی -
کانال سیزده

جناب تبریزی -
این حرفها را قبل از شما ،دهها گروه دیکر قبلا زده بودند. تمام حرفهای مکتب فرانکفورت از 80 سال پیش ،در این مورد است. مارکسیتسهای به اصطلاح امریکایی . اویرو مارکسیسم یعنی اروپایی ها. تروتسکیست ها. و قس علیهذا. حتی لنین و استالین و مائو هم میگفتند مارکس حرف آخر را نزده و نظراتش سوره و آیه مقدس نیستند. هر مارکسیست یا کودن چپی میگوید مارکسیسم را باید با شرایط خاص هر کشوری وفق داد.
از اینکه استالینیست های روس کوشیدند مارکسیسم را ابزار و تئوری سیاست خارجی خود کنند. اشتباه بزرگی یود و 50 سال ضرر آن ادامه خواهد داشت.
مارمسیم چنان جنبه عای علمی در علوم اجتماعی دارد که اکنون بعد از پایان جنگ سرد نه تنها در مراکز علمی و دانشگاهای غرب از آن برای تحلیل جهان کلوبال استفاده میشود، حتی در ایران ، استادان هایدگری و نیچه ای فلسفه ،همه با اسم مارکس لاس میزنند و ژست های روشنفکری میدهند و مثل

زمان شاه دستگیر و اخراج نمیشوند. منظور اینکه آخوندها هم مارکس را به عنوان یک متفکر و دانشمند علوم انسانی و اجتماعی تحمل میکنند .فعلا . - فقط فراریان امنیتی ایرانی شاه اللهی سابق و تجزیه طلب فعلی، و تفاله های مغزشویی شده دوران جنگ سرد، هنوز مارکس را شبح تسخیر روح ناپاک خود بشمار می آورند.