Skip to main content

از مقاله قبلی شما میتوان

از مقاله قبلی شما میتوان
کانال سیزده

از مقاله قبلی شما میتوان نتیجه گیری کرد که ملت آزریابجان جنوبی قسمت اعظم راه استقلال را پیموده اند چون آنچیزی که از آن با نام اشتراکات فرهنگی و مذهبی بین ملت آدربایجان و ملت فارس از آن یاد میشود وجود خارجی ندارد.

1. چون ما در روز 7 آبان بجای روز کوروش روز آنا تومرس داریم. .

2. شیعه ما آذربایجانی ها شیعه علوی است و همانطور که علی با خلفای راشدین دوست بوده و به عمر در جنگ با فارسها مشورت داد و حتی نام سه پسرش را ابوبکر و عمر و عثمان گذاشت ما آذربایجانی ها این سه یار پیامبر را بسیار دوست میداریم در حالیکه شیعه فارسها از نوع شعوبی بوده که اساس را بر دشمنی با صحابه درجه یک پیامبر ( ابوبکر و عمر و عثمان) گذاشته است. به عبارتی ما آذربایجانی ها همانطور که برای شهادت

حضرت علی و زهرا و حسن و حسین و دیگر امامان شیعه عزاداری نموده و بر سر و تن خود میکوبیم! برای شهادت عمر (بدست ابولولوی فارس) و شهادت عثمان نیز مراسم سوگواری در مساجد شهرهای آذربایجان برگزار میشود.

3. همانطور که در جوابیه مقاله جناب دشوکی فرمودید ملت فارس بین کربلا و پاسارگاد سرگردان هستند در حالیکه ملت آذربایجان راه خود را پیدا نموده است. به عبارتی صدها هزار نفری که از آذربایجان به منظور بزرگداشت اربعین حسینی عازم کربلا شدند فارسهایی بودند که خود را تورک معرفی نموده و از آذربایجان به کربلا رفتند.

4. در مقاله قبلی اشاره فرمودید که فارسها با نفوذ تدریجی در دربار صفوی حکومت تورکها را به انحراف بردند. این تورکها نبودند که شیعه صفوی را ساختند و گناه همه انحرافات در شیعه صفوی بر فارسها است. ما تورکها منزه از گناهان فارسهای شعوبی هستیم. به عبارتی این فارسها باعث شدند که روابط شاهان تورک صفوی با برادرانشان یعنی شیبک خان ازبک و سلطان سلیم عثمانی تیره و منجر به جنگ شود. سپاهیان قزلباش که با تورکهای عثمانی و ازبک جنگیدند از تورکان
آناتولی نبودند بلکه فارسهایی بودند که با لباس قزلباش به نبرد با همنژادان ما پرداختند.

برای اینکه بتوانید راهی صحیح را ترسیم نمایید که مورد قبول اذهان عمومی قرار گیرد شما نیاز دارید که ابتدا تناقضات موجود در ذهن خود را که اتفاقا هم بسیار هستند بتوانید به گونه حل نمایید و گرنه با این خیالات واهی چند صد سال دیگر نواده های شما نیز در همین مکانی خواهند بود که شما ایستاده اید.