Skip to main content

(دنباله) ..... است اما هنگامی

(دنباله) ..... است اما هنگامی
تبریزی

(دنباله) ..... است اما هنگامی که یک رژیم ناسیونالیست در یک کشور بر سر کار نباشد سخن گفتن از ستم ناسیونالیستی و نابرابری ناسیونالیستی نیز بی جاست!

گاهی دیده می شود که در یک سرزمین رژیمی ستمگر و مردم ستیز بر سر کار است اما ناسیونالیست نیست، مانند رژیم پینوشه در شیلی، رژیم فرانکو در اسپانیا، رژیم تروخیلو در دومینیکن، رژیم فردیناند مارکوس در فیلیپین، رژیم طالبان در افغانستان و ..... در این کشورها نیز با آن که مردم گرفتار ستم ها و رنج های فراوان هستند اما چیزهائی به نام ستم ناسیونالیستی و نابرابری ناسیونالیستی در این سرزمین ها یافت نمی شوند چون آن چنان که گفته شد برای پیدایش ستم ناسیونالیستی در یک سرزمین باید یک رژیم ناسیونالیست در آن سرزمین بر سر کار باشد، برای نمونه اگر به افغانستان در زمان فرمانروائی رژیم طالبان نگاه کنیم خواهیم دید که مردم افغانستان در سایه فرمانروائی .....

..... این رژیم دچار رنج ها و تیره روزی های فراوان بودند اما چیزی به نام ستم ناسیونالیستی در آن زمان دیده نمی شد چون رژیم طالبان یک رژیم ناسیونالیست نبود و یک رژیم باورداشتی (ایدئولوژیک) بود که و ایدئولوژیش هم اسلام بود!

به ایران نیز اگر نگاه کنیم خواهیم دید که در ایران چون یک رژیم ناسیونالیست بر سر کار نیست سخن گفتن از ستم ناسیونالیستی و نابرابری ناسیونالیستی نیز بیجاست! رژیم گندیده و پوسیده ولایت فقیه در ایران که ددمنشی ها و گندکاری های آن روی تاریخ را سیاه کرده اند رژیم دزدها و مفت خورهاست، ددمنش است، زن ستیز است، کهنه پرست است، سرکوبگر است، ایران ویران کن است و در اینها گمانی نیست اما چون یک رژیم ناسیونالیست نیست پس چیزی هم به نام ستم ناسیونالیستی در کارنامه اش یافت نمی شود!

اما اگر رژیم جمهوری اسلامی ایران یک رژیم ناسیونالیست و یا نژادپرست نیست پس نابرابری برای کردها و ترکمن ها و بلوچ ها در کجا ریشه دارد؟ پاسخ، باورداشت (ایدئولوژی) رژیم ولایت فقیه یا تشیع است! در ده ها سال فرمانروائی رژیم ولایت فقیه کردها و ترکمن ها و بلوچ ها چون سنی هستند دچار نابرابری هستند و این نابرابری ها هیچ پیوندی با نابرابری هائی که در کشورهائی مانند آفریقای جنوبی پیشین و رودزیای پیشین دیده شده اند ندارند و همچنان که رژیم سرنگون شده طالبان در افغانستان را نمی توان رژیم فاشیست فارس افغانستان و یا رژیم شوونیست ترک افغانستان نامید رژیم آخوندی در ایران نیز یک رژیم ناسیونالیست نیست و سخن گفت از ستم ملی و ستم ناسیونالیستی و نابرابری ناسیونالیستی در سایه رژیم ولایت فقیه هم بیجاست!

اما دوستان گرامی من که این منشور را نوشته اند می گویند: ( ..... از مشخصه های جمهوری اسلامی تمرکزگرائی، تبعیض ملی ـ قومی و نقض حقوق شناخته شده آنها و سياست مرکزگرائی به زيان مناطق پيرامونی کشور است! ..... ) کو آن تبعیض ملی - قومی؟ دوستان گرامی من که این نوشتار را نوشته اید اگر ما پرت و پلاها و چرندنامه هائی را که پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی می نویسند و در آنها پیاپی تبعیض تراشی و ستم تراشی می کنند را دور بریزیم بدون هیچ اما و اگری به این فرجام خواهیم رسید که سخن گفتن از ستم ملی یا ستم ناسیونالیستی در ایران برابر است با کشک!

پان آریاها هنگام یاد کردن از رژیم آخوندی این رژیم را رژیم عرب ها می نامند اما روشن نمی کنند بسیاری از سران رژیم ولایت فقیه که فارس یا ترک هستند چگونه می توانند سردمدار رژیم عرب ها باشند؟ پان آریاها روشن نمی کنند که اگر رژیم آخوندی یک رژیم پان عرب است چرا عرب های اهواز و آبادان و خرمشهر و ماهشهر و سوسنگرد و دزفول و شوش و اندیمشک و ..... در آتش نداری و بی پولی و بیکاری و گرانی می سوزند؟

و یا پان ترک ها می گویند زبان فارسی زبان رژیم ولایت فقیه است و این رژیم همه ایرانی ها را ناچار از به کارگیری زبان فارسی کرده است چون رژیم ولایت فقیه رژیم فارس هاست! همه می دانند که زبان فارسی هزار سال است که زبان کاربردی همه ایرانیان است و پیوندی با رژیم ولایت فقیه ندارد و با آن که هم آذربایجانی ها و هم ترکمن ها ترک هستند اما آذربایجانی ها برای شیعه بودن کلیدی ترین و بالاترین پست ها را در رژیم ولایت فقیه دارند اما ترکمن ها چنین پست هائی را ندارند چون سنی هستند! همچنان که فارس های سنی، فارس های مسیحی، فارس های یهودی، فارس های زرتشتی، فارس های بهائی و فارس های بیدین هیچ یک از پست های بالای ترک های شیعه را در رژیم ولایت فقیه ندارند! به هر روی سخنان پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی یاوه سرائی بوده و شعر و شعارهای خنده دار هستند!

اما دوستان گرامی من که این منشور را نوشته اند در بسیاری از بخش های این نوشتار سخنان ناسیونالیست ها را رونویسی کرده اند! همان .....