Skip to main content

هدف از چهار دهه افشاگری و

هدف از چهار دهه افشاگری و
کانال سیزده

هدف از چهار دهه افشاگری و رنجی که ملت در راه نقد دیکتاتوری متحمل شده اند، گذار از استبداد به دمکراسی است. هر فرد یا گروهی چه در داخل و چه در خارج که بخواهد در راه نفی دیکتاتوری و استقرار دمکراسی سنگ بیندازد و یا اخلال کند، بطور قطع از حامیان استبداد است. در این لحظات حساس از تاریخ میهن، که بود و نبود ملت در معرض امتحانی سخت قرار گرفته است، چشم ها را خوب باز کنیم تا گندم نمایان جو فروش در بازار سیاست، جنس تقلبی به ما نفروشند. همه در باز نگاه داشتن پنجره آزادی مسؤلیم. به مسؤولیت خود بی مزد و منت عمل کنیم.
احمد تاج الدینی

نه از ره کين؟
من مثل همهء شرکت کنندگان ديگر که نظرات و پيشنهادات خود را بيان می داشتند، پيشنهاد ايجاد «مهستان» را مطرح کردم و با توجه به آئين نامهء برگزاری کنگره های سالانهء سکولار دموکرات های ايران، نه خواستار رأی گيری شدم و نه تصميم گيری.
در اين مورد من بحثی ندارم و اصلاً اينکه چند نفر حرف مرا شنيده و از آن استقبال کرده اند چه اهميتی دارد؟ مهم اين است که پس از طرح موضوع آيا اين پيشنهاد مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت و چنان «مهستانی» تشکيل خواهد شد يا نه.
مخالفت ایشان با فکر تشکيل مهستان بوسيله من و کميتهء هماهنگی جنبش، آن هم به اين دليل که معلوم نيست چه کاسه ای زير نيم کاسه است. می نويسند: «شگفت آور اینکه اکنون خودشان می خواهند دقیقاً همان کار (تشکیل شورای ملی تحت عنوان مهستان که شیوهء غیر دمکراتیک و گزینشی سلاطین و پادشاهان برای شورای مشورتی مهتران و فئودالان بوده است که در آن "کهتران" و مردم عادی جایگاهی نداشته و ندارند) را در فضای مجازی (اتاق زوم) انجام بدهند
همه ما می دانیم در این اطاق های تاریک مجازی ریش و قیچی در دست کیست».
بهر حال، از نظر من، اين نکات نيز جنبهء پيشگوئی پيامبرانه را دارند و آدم عاقل در مورد کار انجام نشده قضاوت نمی کند.
اسماعیل نوری علا