Skip to main content

پرسش: سرمایه داری چیست؟

پرسش: سرمایه داری چیست؟
تبریزی

پرسش: سرمایه داری چیست؟

پاسخ: بهره برداری گروه انگشت شماری از مردم یک سرزمین که دارای ابزار کار (سرمایه) هستند از دارائی های آن سرزمین و تهیدست ماندن و گرسنه ماندن انبوه میلیونی مردم آن سرزمین سرمایه داری است!

پرسش: کمونیسم چیست؟

پاسخ: بهره برداری مشترک و برابر مردم یک سرزمین از دارائی های آن سرزمین کمونیسم است!

پرسش: چه کسانی دشمن سرمایه داری هستند؟

پاسخ: انبوه میلیونی مردم تهیدست و گرسنه دشمن سرمایه داری هستند!

پرسش: چه کسانی دشمن کمونیسم هستند؟

پاسخ: سرمایه داران، زرسالاران و وابستگان به آنها مانند پیروان آخوندیسم و ناسیونالیسم دشمن کمونیسم هستند!

دوستان گرامی، سازمان چریک های فدائی خلق ایران در زمان رژیم پادشاهی یک سازمان کمونیستی بود که از به هم پیوستن چند گروه ریز و درشت کمونیستی برپا شده بود، مانند گروه بیژن جزنی در تهران، گروه امیرپرویز پویان در مشهد و گروه

..... بهروز دهقانی در تبریز، پس از آن که سازمان چریک های فدائی خلق ایران در زمان رژیم پادشاهی با رژیم شاهنشاهی به نبرد برخاست و صدها کشته و زخمی و زندانی به جای ماند کار به انتحار اسلامی و به روی کار آمدن رژیم ولایت فقیه کشید! و پس از آن که مردم ایران در سال ۱۳۵۷ به جای انقلاب دست به انتحار اسلامی زدند و زندان آریامهری جایش را به دوزخ آخوندی داد سازمان چریک های فدائی خلق ایران برای نداشتن پایه های پرتوان دانش تئوریک و کشته شدن کادرهای رده بالای این سازمان در زمان شاه درباره چگونگی برپائی جنبش کمونیستی دچار بیراهه ها و کژراهه های فراوان شد و سرانجام چندین گروه ریز و درشت که نام فدائی را به روی خود داشتند از این سازمان که تکه پاره شده بود پیدا شدند!

کسانی از فدائیان زمان شاه نیز به سازمان های سیاسی دیگر پیوستند و یا برپا کننده سازمان های سیاسی دیگر شدند، مانند مجتبی احمدزاده که برادر مسعود احمدزاده و مجید احمدزاده (از بنیانگزاران سازمان چریک های فدائی خلق ایران در زمان شاه) و فرزند زنده یاد طاهر احمدزاده بود و چندی پس از انتحار اسلامی از سوی رژیم ولایت فقیه دستگیر و پس از شکنجه های فراوان در تاریخ هشتم آبان ماه سال ۱۳۶۰ اعدام شد! که در این باره نگاه کردن به نوشتاری در لینک زیر و خواندن سخنان کسی که از آشنایان مجتبی احمدزاده بود و او را از نزدیک می شناخت سودمند است

http://iranglobal.info/node/61597

هم اکنون نیز چند سازمان که نام فدائی را به روی خود دارند و یا از بازماندگان فدائیان زمان شاه هستند می خواهند یکپارچه شده و سازمان سیاسی نوینی را برپا کنند و پیش نویس منشوری را نیز برای برپائی این سازمان سیاسی نوشته اند!

اما این دوستان با آن که خود را بازمانده سازمان چریک های فدائی خلق ایران در زمان شاه می دانند حتی یک بار نیز واژه کمونیسم و یا کمونیست را در منشوری که نوشته اند به کار نبرده اند! سرانجام نیز این دوستان آشکارا ننوشته اند که آیا خودشان را مانند چریک های فدائی زمان شاه کمونیست می دانند و یا دست از کمونیسم کشیده اند؟ نق زدن و گلایه کردن از سرمایه داری هم که کمونیسم نیست! وگرنه حتی کسانی که هوادار سرمایه داری هستند نیز نق می زنند و گلایه می کنند که چرا درآمد مردم کم است و فلان کالا کمیاب است و فلان بانک خوب کار نمی کند و ..... اما آیا این نق زدن ها و گلایه کردن ها برابر با کمونیست بودن است؟

دوستان گرامی من که این منشور را نوشته اید پرسش من از شما این است که دیدگاه روشن و آشکار شما درباره کمونیسم و کمونیست ها چیست؟ آیا شما باورمند به کمونیسم هستید یا دست از کمونیسم کشیده اید؟ و آیا کمونیسم و کمونیست ها و آرمان های کمونیستی جائی در میان شما دارند یا ندارند؟