Skip to main content

پرسش: کمونیسم چیست؟

پرسش: کمونیسم چیست؟
تبریزی

پرسش: کمونیسم چیست؟

پاسخ: بهره برداری مشترک و برابر مردم یک سرزمین از دارائی های آن سرزمین کمونیسم است!

کمونیسم پیشرفته ترین ساختار اقتصادی در همه جهان و همه تاریخ است! اما چگونه کمونیسم پیشرفته ترین ساختار اقتصادی در همه جهان و همه تاریخ است؟ آیا با زنده باد، مرده باد گفتن؟ آیا با مرگ بر، درود بر گفتن؟ آیا با هیاهو راه انداختن و شعر و شعار سر دادن؟ نه، بلکه با وندآوری!

دوستان گرامی، انسان ها از چهار زمان تاریخی گذشته اند: زمان ددمنشی، زمان برده داری، زمان دهداری و زمان سرمایه داری، در زمان ددمنشی انسان ها مانند جانوران می زیستند، سپس انسان ها کشاورزی را یاد گرفتند و گروه های انسانی دیگر را به زنجیر کشیدند تا برای آنها کار کنند و از اینجا بود که زمان برده داری آغاز شد، پس از پیشرفته تر شدن ابزار کار و بیشتر شدن و ارزانتر شدن فراورده های ساخته شده به دست برده ها .....

..... سیستم برده داری خودش با دست خودش گورش را کند و دهداری جای برده داری را گرفت اما پس از آن که سیستم دهداری جای سیستم برده داری را گرفت این سیستم نیز برای پیشرفته تر شدن ابزار کار و بیشتر شدن و ارزانتر شدن فراورده های ساخته شده به دست دهقان ها خودش با دست خودش گورش را کند و سرمایه داری جای دهداری را گرفت! پس روشن است که با این روال سیستم سرمایه داری نیز برای پیشرفته تر شدن ابزارهای کار و اتوماسیون و روباتیزه شدن و ..... خودش با دست خودش گور خودش را خواهد کند و کمونیسم جای سرمایه داری را خواهد گرفت! از این روی کمونیسم پیشرفته ترین ساختار اقتصادی در همه جهان و همه تاریخ است!

ناسیونالیسم در زمان برده داری پیدا شد، این چنین که چون در زمان برده داری بدون جدائی برده ها و برده داران ساختار برده داری دچار فروپاشی شده و از میان می رفت برای پا بر جائی ساختار برده داری در سرزمین های گوناگون ناسیونالیسم پیدا شد و کم کم تبارپرستی و نیاکان پرستی و سرانجام نژادپرستی پیدا شدند! خاک پرستی و مرزپرستی نیز به نژادپرستی افزوده شدند و با افزوده شدن زبان پرستی و پدیده های دیگری که برای دیوارکشی میان انسان ها به کار می رفتند انسان ها در گروه های گوناگون در جهان بخشبندی شدند و با برپائی صدها کشور پدیده ای به نام ناسیونالیسم پیدا شد! از این روی گروه بندی انسان ها با خاک و مرز و پیدایش صدها کشور در جهان با دستاویزهائی مانند نژاد و تبار و زبان که از زمان برده داری آغاز شده است ناسیونالیسم نام دارد!

دین نیز مانند ناسیونالیسم در زمان برده داری پیدا شد و همه دین ها در زمان برده داری پیدا شده اند و حتی یک دین را نمی توان پیدا کرد که در زمان برده داری پیدا نشده باشد! دین زرتشتی، دین یهودی، دین مسیحی، دین اسلام، دین هندو، دین های تک خدائی، دین های چند خدائی، بت پرستی، ستاره پرستی، ماه پرستی، خورشیدپرستی، جانورپرستی و ..... همگی در زمان برده داری پیدا شده اند و دین نمایش فرهنگ و روش های زمان برده داری است!

پیدایش مردسالاری نیز در زمان برده داری بوده است! در زمان برده داری آن چه که در نبردها و در انجام کارهای گوناگون کاربرد داشت توان بدنی و زور بازو بود و چون زن ها در سنجش با مردها توان بدنی کمتری دارند در زمان برده داری مردها به فرمانروائی می رسیدند و مردسالاری از اندام های جدا نشدنی در همایش هائی است که با برده داری گردانده می شدند!

در زمان دهداری ناسیونالیسم و دین و مردسالاری کمرنگ شدند، در زمان سرمایه داری ناسیونالیسم و دین و مردسالاری در بخش های بزرگی از جهان گام به گام یا از میان رفتند و یا آن چنان کمرنگ شدند که بود و نبودشان یکی است! با این روال روشن است که در سیستم کمونیستی ناسیونالیسم و دین و مردسالاری ریشه کن خواهند شد و با ریشه کن شدن ناسیونالیسم یک کشور در جهان بر جای خواهد ماند، کشوری به نام کره زمین! و این همان روندی است که کارل هاینریش مارکس فیلسوف نامدار آلمانی آن را جبر تاریخی می نامد.

سخن کوتاه، فرجام تاریخ جهان از میان رفتن مرزهای به جای مانده از زمان برده داری میان انسان ها، از میان رفتن ناسیونالیسم، به جا ماندن یک کشور در همه جهان به نام کره زمین و رسیدن به تک میهنی (اینترناسیونالیسم)، از میان رفتن سرمایه داری و رسیدن به کمونیسم جهانی است! جهان به سوی سوسیالیزه شدن سرتاسری می رود و هر کس در برابر این روند بایستد میان چرخدنده های سوسیالیزه شدن جهان خرد و نابود خواهد شد! در این زمینه ها نگاه کردن به نوشتاری در لینک زیر سودمند است

http://iranglobal.info/node/28638

***** وندآورد، وندآوری = استدلال