Skip to main content

دوستان... یکی از بدبختیهای

دوستان... یکی از بدبختیهای
lachin

دوستان... یکی از بدبختیهای کشور های دیکتاتوری و فلاکت زده همچون ایران این است که چون زبان یک قشر ( اقلیّت ) به عنوان زبان رسمی اعلام شده است متکلمان این زبان خیال می کنند این کشور فقط مال انهاست. بعصی وقتها هم پا را هم از گلیم درازتر کرده و با پند و نصیحت قسمی ازساکنان این سرزمین را هم از سرزمین اجدادیشان کوچ به مغولستان, اویغورستان و ترکستان می کنند. نقطه تاسف در اینجاست که چون تاریخ این آقایان بوسیله بیگانگان نوشته شده است , هیج وقت به خود اجازه نمی دهند تاریخشان را بصورت علمی حلاجی بکنند و هر وقت هم کسی به اشتباهات این باستان پرستان گوش زد می کند, زود با انگ ( ایران و فارس ستیز ) مقابله می شود. نکته خنده دار هم در اینجاست که برای اثبات این تواهمات از مارکس و انگلس و لنین هم سخنی به میان میاورند وگر نه شما با کدام عقل و منطق به کوچاندن ملتی از سرزمینی باشید که هزار و اندی سال

در این سرزمین (( تنها حکومت )) کرده اند. در کامنت بالا می خوانیم که....(( پان ترک تجزیه طلب ایرانی ؛بقول مارکس ،چون حامل و بارکش فرهنگ ایلی قومی شونیستی مرحله فتودالی است، از نظر فکری و تاریخی از درک موضوعات مدرن مانند جمهوری و سوالیسم و فدرالیسم و پلورالیسم و سکولاریسم و غیره ناتوان است.)) .
دوستان.. بارها اشاره شده است که نادانی این آقایان از فرهنگ ما, دلیل بر بی فرهنگ ما نیست. اگر این کاربر گرامی به ادبیّات زمان انقلاب مشروطیّت , انقلابی که برای اولین بار ,بیش از صد سال پیش, در شرق صدای آزادی و سکولاریزم را به صدا در آورد , رجوع میکرد شاید می فهمید که یکی از ارکان این جنبش, ( روزنامه ملا نصرالدیّن) بود که به زبان ترکی چاپ میشد. این انقلاب بوسیله کودتای رضا میر پنجه از هم برچیده شد و جایش را دیکتاتوری حزب رستاخیز گرفت. مشهور است که مجاهدین تبریز در سنگر (( لیلاوا)) به سرکرده گی ( علی مسیو ) آثار منتسکیو را بصورت کتابچه که بوسیله خود ( علی مسیو ) ترجمه شده بود در جیبشان به جای (( آیت الکرسی ) حمل می کردند که بعد پسران علی مسیو ( قدیر و جسین ) در سنین جوانی همراه با ثیقه السلام در تبریز به وسیله روسها به دار آویخته شدند . دوستان اجازه بدهید با چند بیت از اشعار میرزا علی معجز شبستری در بار همین موضوعات نظری بیافکنیم. ایشان 144 سال پیش در شبستر متولد شده بودند..
جمهوریته......
ســـاقیـــآ بیــــر بــاده وئــــر ابنــــای جمهوریتـــه...
تشنــــه دور اهــــل وطـــن صهبــــای جمهوریــته....
ساکت اول آهستـــــه گـــل , تنــــد اسمـــه ای باد صبا...
قورخـــورام تــوز اگلشــه سیمـــای جمهوریـتـــه...
قبـــله عالملـــره یـــوز ائیـــل (( بـــلی قـــوربان )) دیدیک..
بــــیر زمـــاندا « هـــن » دییه ک آقــــای جمهوریتـــه ......
ادامه.........
شاه فرنگستاندادر.....
یـــوخدی جمهوریتین دنیـــاده قـــدر و قیمتــــی....
ســـر نگـــون اولســـون گــــورم شـــاهین او قـــد و قــــامتـــی...
اهــــل خبــــره قویدلار قنطاره شـــاهی چـــکدیــــلر....
اللی باتمان استخوانی گـــلدی , یـــوز باتمان اتی......
ادامه.......
ملت....
چـــالیندی صـــور اســرافیـــل اویـــاندی هر ملت..
آییلمیــــر خواب غفلتدن هله بو بی خبر ملت.....
قیـــامت قـــوپدی یاهـــو , کهنه دنیـــا تـــار و مـــار اولدی...
قـــورولدی تـــازه عالـــم , آچ گـــوزون ایله نظر ملت.....
ادامه.....
و برای کسانی که مثل همین کاربر گرامی بدون دلیل و منطق کامنت گذاری میکنند می گوید...
(( منه بیـــر بـــاده ور ســـاقی که مــــی دینــــه ضـــرر ویـــر مـــز...دلیـــل محکم ایستــــر ادعـــا , بــوش ســوز ثــمر ویرمز)).
و اما در باره بی فرهنگی ما.....
در سال 2003 سازمان یونسکو موسیقی (( موغام )) آزربایجانی را به عنوان (( تنها ادبیّات شفاهی برای بشریّت ثبت کرد))
اجازه بدهید به یک قسمت از فرهنگ بی فرهنگیان گوش بدهیم. خواننده : نزاکت تیمور اوا... اسم ترانه : ایلک محبت ( اولین عشق )...
https://www.youtube.com/watch?v=0DCmaXDgG8I