Skip to main content

ملت تورك آزربايجان جنوبى

ملت تورك آزربايجان جنوبى
کانال سیزده

ملت تورك آزربايجان جنوبى سالگرد قيام و تشكيل حكومت ملى شهيد پيشه ورى را گرامى ميدارد و در پى رهائى وطن خويش از اشغال ٩٠ ساله توسط فاشيست هاى نژاد پرست آريائى است.و اين خزعبلات هم هيچگونه تأثيرى در اراده ملى ما نخواهد داشت.
اصولا هر قيام حق طلبانه نياز به پشتيبانى داشته و دارد. همانطوريكه هر كودتائى نياز به پشتيبانى يك يا چند قدرت خارجى دارد.
رضا شاه پالانى ( پهلوى) با كمك انگليسى ها در ايران كودتا كرد. و محمد رضا پالانى هم با كمك آمريكا و انگليس بر عليه دولت قانونى دكتر مصدق كودتا نمود.
سرسپردگى و مزدورى نژاد پرستان آريائى به دول خارجى بسيار عميق است. چرا كه بدون پشتيبانى اجنبى قدرت ماندن در حكومت را ندارد. چرا كه در مقابل ملت ٤٠ ميليونى تورك آزربايجان جنوبى و سراسر ايران، در أقليت شديدى به سر مى برد. به همين علت هم فاشيست هايى مثل فروغى و حداد عادل كف بر دهان همواره سعى در

جلوگيرى از آموزش زبان غنى توركى ما كه سومين زبان برسميت شناخته شده از طرف يونسكو است را داشته و دارد.
چرا كه مى دانند شروع آموزش زبان توركى بر نابودى لهجه ٢٨ ام عربى ( فارسى) خواهد انجاميد.
لذا نلت غيور و حق طلب تورك آزربايجان جنوبى( از طاهران تا قوم و اراك و تا مرز آراز) آرام نخواهد گرفت تا استقلال خود را بدست آورده و پايه هاى حكومت ملى و تاريخى خود را برپا نمايد.
گرامى باد سالگرد قيام ملى ٢١ آذر ١٣٢٤ و ننگ بر رژيمهاى فاشيست شاه و شيخ كه عامل عقب افتادگى و استبداد و سركوب و قتل عام ملت هاى استقلال ايران شده و مى شوند.
در ضمن بر خلاف نوشته جفنگيات در مقاله فوق، هيچگاه شهيد پيشه ورى اعلام استقلال نكرد. بلكه بر خود مختارى و حق تأيين سرنوشت ملى از طرف ملت تورك ما تاكيد داشت.
در مقابل فاشيستهاى نژاد پرست پان ايرانيست، با سوزاندن كتابهاى توركى ما و سركوب و تجاوز به خلق به پا خواسته آزربايجان جنوبى ، عامل قتل عام بيش از ٢٥ هزار نفر و تبعيد و دربدرى ٧٠ هزار انسان آزادى خواه ما شدند.
در اين اعلام خود مختارى پيشه ورى و قاضى محمد كرد دوش بدوش هم اقدام كرده و تا آخرين نفس ايستادگى كردند.
آما در نهايت با دست قدرتهاى روس و انگليس و آمريكا اين حق از دو ملت حق طلب تورك و كورد گرفته شد....
به امد اتحاد همه ملت هاى ايران خصوصا دوميت تورك و كورد، براى رهائى از اشغال و سركوب نژاد پرستان پان ايرانيست.
گرامى باد ياد و خاطره شهيد پيشه ورى و فدائيان حكومت ملى آزربايجان جنوبى...