Skip to main content

دوستان... موقعی که از «« شبه

دوستان... موقعی که از «« شبه
lachin

دوستان... موقعی که از «« شبه علم»» صحبت میشود نتیجه گیری میشود که یک شخص بیش از یکسال فقط در باره کلمه « ر» که در زبان ترکی , هیچ حروفی با این کلمه شروع نمیشود وقت و انرژی گذاشته و کامنت گذاری بکند . تازه به این زبان شناسان اعلام بکنیم که در زبان ترکی حرف « غ » است و لی هیچ کلمه با حرف «غ» شروع نمی شود..لطفآ یک سال هم در این موضوع تحقیق بکنید.
همانطور که میدانیم, هر زبانی از قوانین خود و از شرایط مخصوص محیطی زیستی اطاعت میکند. در جلد اول فرهنگ عمید و در صفحه 43 اینطور میخوانیم...بواسطه استعمال کلمات عربی و ترکی هشت حرف دیگر هم به الفبای فارسی افزوده شده است که عبارت است از « ث. ح. ص. ض. ط. ظ. ع. ق.» . این حروف در زبان فارسی وجود ندارد و هر کلمه ای که یکی از این حروف در آن باشد فارسی نیست.
دوستان... نداشتن یک حرفی در یک زبان مادری نه از اهمیّت آن می کاهد و نه از محبوبیّت آن. در زبان

انگلیسی حروهائی همچون (( خ...چ...ژ...اوو...)) نیست ولی با تلفظ و یا بکاربردن دو حرف این حروفات تلفظ میشود. نبودن این چندین حرف در انگلیسی ,اهمیّت این زبان را به پائین نیاورده است...
بهتر بود بعضی از این زبان شناسان در باره پژوهشهای Spencer Wells ( ژنتیست امریکائی با کتاب معروف )https://en.wikipedia.org/wiki/The_Journey_of_Man میکردند تا ببیند چطور بیست هزار نسل قبلی خانواده ترک ( نیازاوف ) در قیر قیزستان با ( Haplogroup K ( y-DNA در عرض 40 هزار سال جمعیّت اروپا, روسیه, امریکا و سرخپوستان قاره امریکا را تشکیل دادند.