Skip to main content

آقای لوایی گرامی

آقای لوایی گرامی
کانال سیزده

آقای لوایی گرامی
نمیدانم نظریه ایران چیست اما تاکید بیش از حد شما بر نابودی آن نشانه قدرتمند بودن آن باید باشد. نوشتید "گفتمان فكرى و ديگرى نويسى تركها و عربهاى داخل ايران كه كاملاً خالى از منِ ايرانىِ مذكور مى باشد تنها گفتمانى است كه تكيه اش بر تاريخنگارى فكرى جديد مى باشد" این .... یعنی چه؟

اگر این حرف شما درست است پس افراد زیر از کجا آمده اند:
- میرزا فتحعلی آخوندزاده
- شاهزاده جلال الدین میرزا قاجار
- میرزا علی خان امین الدوله
- میرزا یوسف خان مستشارالدوله
- میرزا حسین خان سپهسالار
- عبدالرحیم طالبوف تبریزی
- حاج زین العابدین مراغه ای
- حسن تقی زاده
- احمد کسروی
- تقی ارانی
و .....
- سید جواد طباطبائی

آقای لوایی! بنده نوشته شما را تجاهل العارف میپندارم. بزرگانی که در بالا از آنان نام بردم پایه گذار ناسیونالیسم ایرانی بودند و از شگفتی

بسیار همگی آذربایجانی هستند!!!. از قطران تبریزی و نظامی گنجوی گرفته تا شهریار بسیاری از فرهیختگان آذربایجانی برعکس شما خود را ایرانی دانسته و بدان عشق میورزیدند پس شما از کدام "تاريخنگارى فكرى جديد" صحبت میکنید؟

به لحاظ تاریخی بسیاری از فعالان عرب خوزستان با ایرانی بودن مشکل دارند. برای مثال گروه "خلق عرب" در جنگ 8 ساله نقش ستون پنجم دشمن را بازی میکردند و گفته میشود بعضی از برادران عرب در شهرهای مرزی به صدام به عنوان منجی مینگریستند و به استقبال سربازان عراقی میرفتند. در حال حاضر نیز با نفوذ وهابی گری میان آنان! تنها پیوندشان با ایرانی ها که همان مذهب شیعه است در حال از هم پاشی است. این است که افرادی مانند یوسف بنی طرف میخواهد" نژاد گرایی پارسی را از سرزمین خویش پاک کند" که بنده آن را پاکسازی قومی فارسها از خوزستان قلمداد میکنم. در همان جنگ 8 ساله صدام هزاران ایرانی و یا کسانی که اجدادشان ایرانی بودند را مجبور به کوچ اجباری به ایران کرد اما همان فارسهایی که شما آنها را راسیست و فاشیست میدانید دست به عمل متقابل نزدند. این چه چیز را نشان میدهد؟ در آن شرایط جنگی اگر قوم نژادپرست فارس این کار را میکردند چه کسی میتوانست جلوی آنها را بگیرد؟

واقعیت این است که همان پان ایرانیستها که بنده آنها را به لحاظ فکری نژادپرست میدانم هرگز به اندازه پان ترکها و پان عربها راسیست و فاشیست نیستند.

امیدوارم این کامنت هم به سرنوشت کامنتهای دیگر گرفتار نیاید.