Skip to main content

انتقاد تند یک هموطن از بنده

انتقاد تند یک هموطن از بنده
دكتر عبدالستار دوشوكي

انتقاد تند یک هموطن از بنده

هموطنی ایمیلی برای من فرستادند و نوشته اند که نظر انتقادی خود را در مورد دفاع من از آنچه که او "تجزیه طلبان" خوانده، برای ایران گلوبال فرستاده اند اما انتشار نیافته است. از من خواسته اند اگر "شجاعت" و "صداقت" دارم آن را منتشر کنم. تا آنجایی که من می دانم در ایران گلوبال سانسور وجود ندارد. خلاصه مطلب ایشان و جواب بنده بدینگونه است:

لُب کلام ایشان این است که بر خلاف نظر بنده، بند ۴ قطعنامه پایانی کنفرانس شورای دموکراسی خواهان التزام و یا باور به حفظ یکپارچگی ایران نیست بلکه یک تهدید آشکار است که اگر ایران به شش منطقه فدرال قومی با حقوق برابر اقتصادی و سیاسی تقسیم نشود، در آن صورت هیچگونه تضمینی برای بقاء و حفظ یکپارچگی ایران وجود ندارد. بند شماره ۴ قطعنامه پایانی که بیش از یک ماه پیش صادر شده بود می گوید "ما معتقدیم برابری حقوقی بین ملیت ها


و اقوام ایران کثیرالمله، متضمن بقاء و حفظ یکپارچگی ایران خواهد بود".
https://www.democratsofiran.com/archives/3183


ایشان در تائید ادعای خویش لینک بیانیه مشترک چند روز پیش کومله و حزب دمکرات کردستان در خصوص شورای دمکراسی خواهان ایران را برای من فرستاده اند که بنده کاملا از آن بی خبر بودم. لحضاتی پیش این بیانیه را در صفحه فیسبوکی شورای دمکراسی خواهان و در وبسایت مرکزی حزب دمکرات کردستان خواندم:
http://fa.kurdistanukurd.com/?p=12467

در بند پنجم این بیانیه مشترک با اشاره به تمامیت ارضی ایران بطور واضح آمده است که: " تنها بدان شرط مورد قبول واقع شدەاست که این یکپارچگی کشور منوط به پایبندی به مبانی یکسانی و همزیستی و تأمین حقوق ملتهای این کشور باشد. در واقع این بند پیش از آنکه به مفهوم تثبیت یکپارچگی خاک ایران باشد( امری که تا کنون نیز وجود داشته است)، بدین معناست که در حالتی که حقوق ملی و مساوی خلقهای ایران مراعآت نگردد، خلقهای این کشور به یکپارچگی ایران بعنوان یک واحد سیاسی پایبند نخواهند بود"


از آنجایی که بنده عضو کنگره ملیت های ایران فدرال و عضو شورای دمکراسی خواهان نیستم و هیچگونه مسئولیتی در مورد بیانیه های مختلف آنها ندارم، نمی توانم و نباید جوابگوی مواضع و بیانیه های دیگران باشم. و هدفم هرگز دفاع از بیانیه هایی که از آن خبر نداشتم نبوده و نیست. خود آنها باید در مورد بیانیه ها و قطعنامه های خودشان پاسخگو باشند. زیرا هیچگونه ارتباطی به بنده نداشته و ندارد. من از نگاه غالب تبعیض آمیز و "غیرخودی" نسبت به مردم بلوچ و اهل سنت در داخل ایران دفاع می کنم و بر خلاف تبلیغات سربازان گمنام امام زمان معتقد به وحدت همه مردمان ایران و اتحاد نیروهای سیاسی در چارچوب ایران، بدون پیش شرط و یا به اصطلاح این هموطن "تهدید"، بر اساس مخرج مشترک حداقلی بوده و هستم. وانگهی بیانیه آقای دکتر نوری علا و دوستان مدتها قبل از روشنگری چند روز پیش کومله و حزب دمکرات کردستان صادر شده بود که بند ۴ قطعنامه شورای دمکراسی خواهان را بصورت روشن و واضع بیان می کند و هیچ ربطی به بنده ندارد. حال چرا امثال حسام الدین آشنا و امید دانا و خبرگزاری های تسنیم و فارس و رجا نیوز و کیهان شریعتمداری و غیره و عوامل لاابالی و بی پرنسیب آنها در خارج اصرار دارند بنده را "تجزیه طلب" معرفی کنند (که در صورتی که اصلا نیستم) به دروغگویی و شیادی آنها مربوط است و الاغیر!