Skip to main content

آقای کیانوش توکلی گرامی، با

آقای کیانوش توکلی گرامی، با
کانال سیزده

آقای کیانوش توکلی گرامی، با انتشار علنی ایمیل آقای جیلو، شما یک مطلب بسیار مهم را بر من ثابت کردی، و آن اینکه، علیرغم روح و روان غالب بر فرهنگ مردمان ایرانی، که بیشتر بسوی کتمان و لاپوشانی مطالب اشتیاق داریم، شما با طرح علنی و صریح مسائل نشان دادی، که از این فرهنگ فاصله گرفته و سعی داری مطالب در نشریه ی تحت مسئولیتت بدون اعمال ممیزی منتشر شوند. و این را گامی مثبت از سوی شما تلقی می کنم.

ضمن آنکه آرزو می کنم، که کاش آقای جیلو قبل از ارسال ایمیلش برای شما آن را مطالعه و نقصهای املائی و انشائی آن را رفع کرده بود، اما با اینهمه تصور می کنم، آقای جیلو روی سه مطلب بسیار بسیار مهم و با ارزش انگشت گذاشته است؛
مطلب اول؛ آقای جیلو می نویسد؛ "بخشی از ایرادات حشمت رئیسی به شما و دیگران قابل تعمق و دارای مضامین واقعی است و نمیتوان دیده بر آنها بست".

حال امیدوارم با دیدِ دموکراتیکی که شما از خود بروز داده اید، از آقای جیلو بخواهید، تا در باره ی ایرادات وارد آقای حشمت رئیسی توضیحات بیشتری ارائه کند.

مطلب دوم، آقای جیلو می نویسد؛ "بسی متاسفم که علیرغم هر نیت خیری که در فکر شما بوده و یا هست بخش مهمی از مطالب سایت شما نتیجه اش نه افزایش پرسشگری و آگاهی بلکه ایجاد و تولید مستمر آشفتگی، و مهمتر از همه ترویج و تبلیغ عامیگری مفرط است."
در این قسمت حق را کاملا و صد در صد به آقای جیلو می دهم. اما با اینهمه نمیخواهم شما را تشویق کنم، که مطالب ارسالی هموطنان را ممیزی کرده و منتشر نکنید، بل مقصدِ سخنم در رابطه با مصاحبه هاست. کسانی با استفاده از امکانات دنیای مجازی، مسندهایی غوغسالارانه در دنیای مجازی کسب کرده اند، و این نباید شما را تشویق کند تا برای بالا بردن تیراژ بازدیدکنندگان نشریه تحت مسئولیت خود، پی جویِ ایشان شده و میکروفون بخش مصاحبه هایِ نشریه را در اختیار ایشان قرار دهید

مطلب سوم، آقای جیلو می نویسد؛ "سایت شما در دوره اخیر با ادعای تلاش برای ارتباط با نسل جوان ایران، به جولانگاه نظراتی تبدیل شده که یا متعلق به گفتمانهای حکومت ایران و در خدمت آنست، و یا از گنداب خیالات پردازش شده از اذهان روان پریش و مورد حمایت بد خواهان در خارج از کشور تغذیه میکند که به نوبه خود توسط نهادهای خاص حکومت ایران برای تضعیف و تمسخر اپوزیسیون، و توجیه سیاستهای سرکوبگرانه دولتی بر علیه معترضین خود، و یا گسترش تشتت و تفرقه در صفوف آنان اشاعه داده میشوند".
در این قسمت پنجاه/ پنجاه با آقای جیلو موافقم. به این معنا که، خواهان اِعمال ممیزی از سوی شما و حذف مطالبِ ارسالی نیستم، بل معتقدم در کنار انتشار مطالبی از این دست، و یا در پایِ این مطالب، مطالبی تحلیل گونه در سمت توضیح یا افشای حقایق نشر یابند.

و در خاتمه در همزبانی با آقای جیلو می نویسم؛ "امید که طرح نکات فوق سببی برای بر انگیختن تعمق و تعقل و نه احساسات شما باشد."