Skip to main content

درود جناب ائلیار

درود جناب ائلیار
کانال سیزده

درود جناب ائلیار
ما با دولتی روبرو هستیم که در موقع احساس خطر دست به هر ترفندی خواهد زد. برای گذار از دیکتاتوری به دموکراسی، آن هم در جامعه ای که مردم آن به طرق مختلف سرکوب می شوند و ترویج فحشا و مواد مخدر که دیگر امری عادی شده است و البته با توجه به خبر امروز ایسنا، طرح جمع آوری اراذل نیز دوباره شروع شده است، با توجه به شرایط خفقان آیا می توان چنین برداشتی را داشت که می توان این گذار از Dictatorships to Democracy بدون خونریزی انجام گیرد؟ در مرحله ی تئوری گفته شما را می توان فقط در حد تئوری پذیرفت ولی با توجه به مطالعاتی که بر روی کشورهای مختلف داشتم، این روند تغییر شاید در بسیاری از کشورها جواب داده است ولی در خاورمیانه معکوس عمل کرده است. حال در نظر بگیرید که ما در ایران با یک دوره به اصطلاح اصلاحات روبرو بودیم که روندی فرسایشی داشت و البته در بسیاری از موارد رو به نزول.
مثلا در سال

۷۶ و انتخابات دوره ی خاتمی، این شخص با شعار دموکراسی به بازار سرکوب شده ی سیاست وارد شد. به جوانان وعده و وعیدهای رنگارنگ داد ولی عملا در همان دوره با قتل های زنجیره ای دگراندیشان بتوسط دست نشانده های وزارت اطلاعات روبرو شدیم.
حال با این تئوری ای که جنابعالی نوشتید که در بسیاری از کتب سیاسی نگاشته شده و شما آن را خواستید به صورت تز به ایران تعمیم دهید، آیا می توان تصور داشت که این امر با وجود ولایت فقیه مطلقه و اصولگرایانی که فرهنگ آنها نشات گرفته گرفته از جهاد اسلامی است و ... این گذار تئوری بدون خون و خونریزی در ایران پیاده شود؟
به نظرم بهتر است ما و اشخاصی که در رشته ی علوم سیاسی تبحر دارند بدنبال یک فرضیه ی جدیدی باشیم که فقط در کلام قابل تصور نباشد و بتوان آن را بعنوان پروژه جدید برای براندازی نظام دیکتاتور جمهوری اسلامی اعمال نمود.
سپاس از حضرتعالی برای نوشته های خوب شما ولی الان زمان عملی کردن یک پروژه براندازی نظام جمهوری اسلامی است و ما باید دست از تئوری بافی برداریم و متفق القول به یک نقطه نظر مشترک برای براندازی نظام دست یابیم