Skip to main content

روشنگری پیرامون چند موضوع:

روشنگری پیرامون چند موضوع:
اقبال اقبالی

روشنگری پیرامون چند موضوع:
1-موضوع آزادی نوشتار و سانسور در ایرانگلوبال
یکی از پیش شرطهای آغاز کار من با این رسانه، پایبندی به آزادی های بی قید و شرط سیاسی بود. در آغاز کار بسیاری با اما و اگرهای من درآوردی قصد داشتند که آزادی را محدود کنند. من تنها کسی بودم که قاطعانه از آزادی بی قید و شرظ سیاسی دفاع کردم و در آنزمان اقای توکلی موضع "میان دوصندلی" داشت. با تشویق ایشان به دفاع از "دمکراسی دانمارکی" مواضعش در دفاع از ازادی رادیکال شد. چرائی دفاع من از آزادی بی قید و شرط سیاسی، ناشی از تجربه کار در راه کارگر و پاسداری در کردار از شعاری که بر پرچم مان نوشته بودیم. مباحثات ان دوره در آرشیوه گفتگوهای شورای اداره کنندگان ایرانگوبال موجود است. بنابراین مسئله من نه محدود کردن آزادی بیان، بلکه پوزبند زدن به لمپنیسم در سایت و تمرکز بر سر اصل مورد توافق در منشور مورد توافق بوده و هست.

2-من فکر می کنم که در چند جمله بالا گوهر نقد خود ار پراتیک ایرانگلوبال را مکتوب کرده ام. برای کسانی که هنوز پیام من مبهم هست، یادآوری می کنم که ایرانگوبال؛
به استناد مصوبه "در باره ما"، سایت می بایستی "مدافع یک جمهوری سکولار دمکرات در ایران فردا" باشد و "حول مهمترین مسایل جنبش دمکراسی خواهی" متمرکز گردد.
3-باندی شناخته شده که سوابق شان در دفاع از اردوغان و همسویی شان با داعش سنی و شیعه بر همگان آشکار بوده و در لجنزار فاشیسم قومی لول میخورند، مرا متهم به ترک ستیزی، عرب ستیزی و ... می کنند، بی آنکه بتوانند بجای اراجیف خود، سندی ارائه کنند. من نیازی به دفاع از پراتیک سیاسی خود نمی بینم. نظرات من در سایت ها مکتوب است و اگر ذره ای منطق دارند؛ بفرمایند و آنها مورد نقد سیاسی قرار دهند، گرچه این جماعت ادبیات لمپنی -فاشیستی خود را بحساب نقد و مبارزه سیاسی - ایدئولوزیک می گذارند.
4-در مورد ادعای "حمایت بی چون چرا از تروریزم قبیله ای کردی".
باید عرض کنم که مواضع سیاسی من بر بنیاد دفاع از ارزش های آزادیخواهانه، سوسیال و لائیک دمکراتیک قرار دارد. دفاع از جنیش کرد و کردستان هم از همین پرنسیب ها تبعیت کرده و می کند.
من از خودمدیریتی سکولار دمکراتیک مهستانی مردم در ایران دفاع می کنم. همانطور که فاشیست های ترک از در کنار اردوغان و داعش از سرکوب کردستان دفاع کردند، من نیز وظیفه خود دانسته که در کنار یک جنبش آزادیخواهانه کرد بایستم و از پراتیک خود این حوزه هم دفاع می کنم.
5-ایران صورت مسئله اپوزیسیون ایرانی است. بنابراین اصلی ترین مسئله ایجاد یک اراده آزادیخواهانه و لائیک دمکراتیک سوسیال برای ساختن فردای این کشور است.
ما همانطور که تمام قد علیه حکومت اسلامی و استبداد در همه اشکال آن مبارزه می کنیم؛ از موجودیت ایران هم دفاع کرده و جامعه ایرانی را آماده می کنیم تا همزمان از موانع پان اسلامیسم حاکم، پان ترکیسم و پان عربیسم عبور کند.
در پایان من این پرسش را در برابر هوچی گران ایران ستیز قرار می دهم که؛
شما که خود در چارچوب ایران تعریف نمی کنید و متعهد به ایجاد همبستگی ملی برای براندازی حکومت اسلامی و ایجاد فردای بهتر در ایران نیستید؛ در اینجا کدام اهداف را دنبال می کنند؟
شهامت داشته باشید، نام های مستعار را کنار بزنید و از هویت فاشیستی و انسان ستیزانه خود، سیاسی دفاع کنید.