Skip to main content

تجزيـه و تقسيــم بلوچستــــان

تجزيـه و تقسيــم بلوچستــــان
کانال سیزده

تجزيـه و تقسيــم بلوچستــــان پهنــاور که بر اساس طرح ضدبشــری استعمـار پيـر انگليـس در جنـوب آسيـا به رهبری ژنرال فردریک گلداسمیت ( ۱۸۷۱ ) و هنري مارتيمر ديورنـد ( ۱۸۹۳ ) آغاز شـد به وسيله عوامل منطقه ای آنان ادامه يافــت. ژنرال گلد اسميت و ديوررند با همدستی خائنانه ناصرالدين شاه سفاک و عبدالرحمن خـان افغان زخـمـی عميق برسرزميــن بلوچستــــان وارد کردنـد. زخمـی که پايه ديوار استبـداد و سيم خاردار خونيـن فاشيستهای پارس برآن نهاده شده است. زخمـی عميــق که گلزميـن ما را به سه قسمت بلوچستـــان غربی، بلوچستــــان شرقــی و بلوچستــان شمالی تقسيـم کــرد. بخش غربی گلزميـن را ناصرالدين شاه گجــر( قاجــار ) چند صباحی به اشغـال خود در آورد، بخش شرقی آن که «بريتيــش بلوچستــــان» نام گرفـت زير سيطــره مستقـيـم استعمـار فـرسـوده و روبه زوال بريتانيا در آمـد و بخـش شمالی وطـن ما به افغانستان الحاق شد.

پس از تاسيـس کشـورهای ايـران و پاکستـان ملتهـای ستمـگر پارس و پنجابـی برای تامين منافـع خود نقـش استعماری انگليـس را بمراتب وحشيانه تـر ازاشغالگران انگليسـی ادامه دادنـد. مـردم بلـوچ، هويـت ملی بلــوچ، زبان بلوچی و سرزميـن بلوچستــــان بطـور سيستماتيـــک در معرض هجـوم فاشيستی و سياست های ضدبشــری اشغالگــران ددصفت پنجابــی و تماميـت خواهان پارس قـرار گرفـتنــد.
تجـزيه و تقسيــم بخشهـای وسيعــی از بلوچستــان اشغالی و الحاق شان به فـراه، پشتونستـان، پنجاپ، سنـد، خراسـان ، کرمان و در نهايــت هرمزگان کـه بوسيله اشغالگـران صورت گرفتـه اسـت عملـی ضدبشری و بر خلاف مصلحت ملـی و منافع ملت بلــوچ است.
اگرچـه اشغالـگران کينه تــوز و فاشيستهـــای تماميت خـواه سرزميــن بلوچستـــان ر ا بارها تجـزيـه و تقسيـم کرده و تا بحال از هيچ اقـدام بلوچ ستيزانه ای نگذشته انـد اما بدليل شکست طرحهـای ضدبشری شان و بدليل رشـد آگاهی ملی در بلوچستــــان غريزه کينه توزی بالفعل و دشمنی شان با ملــت بلوچ بمراتـب شديد تر از قبــل شده اســـت. چيـزی کـه درعملکـرد وحشيانــه مهمانان ناخوانده وسبعيت نامحدود اشغالگـران درسراســر بلوچستــان اشغالــی آشکـار اسـت.
با توجه به شکسـت فاحـش پروژه کشـور سازی ( ايران سازی ) و ملت سازی ( ملت ايرانی ) بر دريايی از خون بلوچ، عرب، کورد، تورک آذری و تورکمن و سياست نافرجام آسيميلاسيون، فاشيستهـای بی تمدن پارس می خواهند به هـر قيمت که شده حتی با نابودی فيزيکی بيشماران انسانِ بيگناه رؤيای تبه کارانـه، جاهــلانه و فاشيستـی « ... بدين بوم و بر زنـده يک تـن مبــاد » را عملـی کننــد تا غرايز کينه تـوزی، انتقامجويی، تماميت خواهـی و زياده طلبـی خود را ارضــاء کننــدازرضا ميرپنجِ اصطبلدار گرفته تا خامنه ای نمک نشناسِ سفاک، از اشغالگر وحشی جهانبانی گرفته تا شوشتـری، از ساواک شاه گرفته تا ساوامای شيخ، ازقلمبــر و رادان جنايتکار گرفته تا باندهای تبه کار زابلی، از اوباشان فرقه ای صفوی صفت گرفته تا سپاه مافيايی، از اطلاعات هروئين فروش رژيم گرفته تا مرصاد خون آشام، از فاشيستهـای مرکز نشين گرفته تا آسيميلـه شدگان بخت برگشته دشمنی و کينه توزی حيوانی خود را بر عليـه بلــوچ و بلوچستــــان با قساوتِ خاص خـود نمايان کرده انـد.

فاشيسـم پارس بی نهايت تبه کار و تمدن ستيــز اسـت. تولد، حيات و بقـای اين پديده شوم ( فاشيســم پارس) با اشغال سرزمين های ملل غير پارس ، دشمنی با هويـت ملی غير پارس ها، کينه توزی با زبانهای ملی ملل در بنـد، غارتگـری، چپاول، کشتـار و اعدام، شکنجه و زندان، دروغ و ريا، تماميت خواهی، غصب حقوق ديگران، دزدی و فساد، فرقه گرايی و خرافات گره خورده اسـت.
فاشيسم بدور از تمــدن پارس مکارانه و با حرص و آز به سرزمين اجدادی ما بعنوان « گوهـر زير خاکـی» ، « گنـج پنهـان ايران»، « هندوستــان کوچـک» و «سرزميـن امکانـات» می نگرد و برای غصـب هميشگی آن به بلوچ ستيزی جنون آميزی روی آورده اسـت. کشتار بيرحمانه مردم بلوچ به اشکال گوناگـون وگسيـل برنامه ريزی شده اشغالگران همچون مور و ملخ از « بــلاد فـــارس» به شهرها ی زرخيـز و مناطق حاصلخيـــــز بلوچستــان در اين راستــا ســت. غصب سرزميــن بلوچستــــان، غارت منابــع و معــادن ما، سياست ضدبشــریِ آسيميله کردن بلوچ و ادامه اشغـال بلوچ گلزميــن از جمله اهــداف مشتــرک اشغالگران اسـت.