Skip to main content

در تجزيـه و تقسيــم

در تجزيـه و تقسيــم
کانال سیزده

در تجزيـه و تقسيــم بلوچستــــان غربی توحــش را بدانجـا رسانـده انـد که يک بانـد اشغالگـر نظـر می دهـد که اگـر استـان « سيستـان و بلوچستــان » را به دو قسمـت سيستـان و مکــران تقسيــم کننـد به نفـع شان است.
ديگری با طرح تقسيـم بلوچستــــان به سه قسمـت سيستان، مکـران و سـرحـد با باند اول شيادانه به جـر و بحـث می پردازد.
باند سومـی که چند نـفر آسيميلـه شدهً از خود بيگانه و مـزدور وطـن ( بلوچستــان ) فـروش را هم به يدک می کشـد هر دو باند را هشدار می دهــد که راه حلهای آنان مشکلات اشغالگران را بطور ايده آل جوابگو نيست. بنابراين نقشه بلوچستــــان را جلوی خود گذاشته با يک ماژيک سياه سه خط موازی بر آن رسم کرده و قلدرانـه اعلام می کنـد که تقسيــم بلوچستــان به چهار قسمت جوابگوی کل مسائل اشغالگــران است.

يک قسمـت را با مرکزيت حسيــن آبــاد ( زابل) استـان سيستـان خواهنــد ناميــد، بخش ديـگر را استان سرحـد، سومی را مکران و چهارمی را استان ساحلــی خواهنـد ناميــد !
تکه پاره کـردن بلوچ گلزميــن، غصب منازل مسکونـی و زمينهـای کشاورزی متعلق به مردم بلوچ، اعمـال زور، جهالـت آشـکار، نقـض حقـوق بشــر، کشتـار و اعـدام، عـدم احتـرام به ارزشهـای انسانی، تماميــت خواهـی، عقب ماندگی فرهنگــی، فرقــه گـرايی، بيگانگـی با اصــل احتـرام متقابـل، لگــدمال کــردن حقـوق ديگـران و دوری از متمــدن زيستــن را
دربرخـورد با ملــت بردبار بلــوچ ازافتخـارات خـود می داننــد. در عين حال جاهلانــه و طلبکارانه ادعــا دارنــد کــه « تمـدنی کهــن وفرهنگــی پيشرفتــه » دارنـد! اگرچـه اشغالگــرانی بيش نيستنــد امـا با کمـال وقاحــت، کينه تــوزی حيوانـی و در قعــر جهالـت در کاخهـای فسـاد خود نشسته طرح پشت طرح ارائه می دهنـد. بدون آنکه حتی ازملــت بلـــوچ پرسيده شـود در باره آينـده سرزميـن بلوچستــــان تصميـم می گيرند، آنرا تکه پاره ميکننـد تا راحت ترکنتـرل و غارت کننــد.