Skip to main content

با کمی دقت به شعارهای

با کمی دقت به شعارهای
Anonymous
عنوان مقاله:
گفتگو باپورمندي در باره علل ده روزي كه ايران را تكان داد

با کمی دقت به شعارهای اعتراضات دیماه 96 نکاتی می توان دریافت: شعارهای سیاسی حاکی از نفی حکومت و نظام بسرعت مورد استقبال قرار گرفت و در کل کشور سر داده شد.
ناخودآگاه و در پاسخ به این سئوال درونی که : خب پس ما معترضین چه می خواهیم؟ شعارهای در حمایت از پهلوی ها هم سر داده شد که البته کمرنگتر بود ولی بسیار قابل تامل بود. این شعار بیش از هر چیز ناشی از مقایسه وضعیت کشور در ذهن و بیان والدین و بزرگترهای جوانان شرکت کننده یا خود سالخوردگان بود. نکته به اینجا پایان نمی یابد قطعا در ابعاد کلان شرکت کنندگان می دانستند و می دانند که سلطنت به تاریخ پیوسته ، پس چرا این شعار ؟
1. ابراز انزجار و مخالفت با رژیم
2. مقایسۀ بین بد و بدتر و ترجیح بد (سلطنت)
3. اعلام اینکه مردم اصلاح طلبان حکومتی و اپوزیسیونهای متنوع خارج از کشور را هنوز آمادۀ رهبری نمی دانند.

غافلگیر شدن بسیاری از گروههای اپوزیسیون خارج از کشور که عمدتا با بی برنامگی آنها عیان و آشکارتر شد بر فقدان آمادگی آنان صحه گذاشت
اینک توپ در زمینِ براندازان نظام (رهبری ائتلافی) است که:
راهها و روشها و ابزار مقابله با تکنیک های سرکوب حکومت را برای مردم بجان آمده آموزش داده و مهیا کنند. چون مردم تمایل شدید به حفظ جان خود و فرزندانشان دارند.(سرکوب اخیر افشا کنندۀ برخی تکنیک های نظام سرکوب بود.در تمام رسانه های ائتلاف برای تک تک روشها و شیوه های سرکوب برنامه تحلیلی مستند و روشهای مقابله تهیه و پخش شود)
برنامه های دموکراتیک خود را از تریبون قدرتمند یا رسانه های مختلف (حتی شبنامه) بگوش مردم برسانند.