Skip to main content

در متن صحبت حاضر،

در متن صحبت حاضر،
آ. ائلیار

در متن صحبت حاضر،
1- اشرف دهقانی،فرزند ارجمند خلق آذربایجان،جوانان و زحمتکشان را فرا میخواند که در همبستگی با دیگر خلقهای تحت ستم ِبه پا خاسته ، علیه حکومت اسلامی ایران مبارزه کنند، و متوجه سیاست « تفرقه بیانداز و حکومت کن»رژیم باشند.

2- ایشان توجه را به این نکته جلب میکند که چگونه حکومت میکوشد با طرح توهینها بین «فارس و ترک»، در استادیوم ورزشی تبریز و تیم فوتبال تراکتور ، و با ابزار کردن آنها، تضاد و درگیری و عدم همبستگی آفریده و در امنیت و آرامش به فرمانروایی خویش بر هر دو خلق ستمدیده و دیگر خلقها ادامه دهد.

3- او در مورد دیگری توجه را به تلاش پان ترکیست ها جلب کرده اشاره میکند که اینان مانع همبستگی بین ستمکشان اند. و از اینرو نیز دست آنان از سوی رژیم باز گذاشته شده است. او میافزاید سرمایه دار ترک و فارس از این زاویه که هر دو خون زحمتکشان را به شیشه میکنند، تفاوتی ندارند.

در متن صحبت عبارت «پان ترکیسم» نه یکبار بل دو بار ذکر شده و آن را وسیله تفرقه و سوء استفاده رژیم دانسته و هشدار داده است.

4- در ادامه صحبت به پشتیباتی خود که ،در گذشته از حرکات به حق مردم آذربایجان به عمل آورده، اشاره میکند .
در پایان حق تعیین سرنوشت را، در یک شرایط واقعاً دموکراتیک،از آن خود هر خلق،میداند و همه زحمتکشان و جوانان آذربایجان و دیگر خلقها را برای تلاش در جهت استقرار حکومت جمهوری دموکراتیک کارگران و زحمتکشان ایران فرا میخواند.

5-اینجا روی سخن عمدتاً با علاقمندان میدان فوتبال و تراکتور در تبریز است. و مشاجرات«فارس-ترک».
و جلب توجه به فرمول « تفرقه بیانداز و حکومت کن»که مورد استعمال رژیم است. با ابزار کردن و سوء استفاده از«ورزش و ترکیسم».

6-در تظاهرات اخیر نیز در میدان فوتبال بخشی از جوانان شعار«تراکتور سپاهی نمیخواهیم»را سردادند.
که ویدئوی آن در سایت هم منتشر شده است.

7-در متن صحبت سیاست همه« انکار کنندگان حقوق ملی- ترک لرین ملی حقینی دانانلار»هم مورد توجه قرار گرفته و از کسب حقوق ملی خلقها حمایت شده است.
--
توضیح جهت درک نقش حکومت در ورزش تبریز
«سپاه-بسیج» و«ورزشگاه -تراکتور سازی»:
«تراکتورسازی از زمان دولت «محمود احمدی نژاد»، آرام آرام در ید قدرت سپاه قرار گرفت؛ ابتدا سرداران آن به عنوان مدیرعامل به این باشگاه مامور شدند و بعد کارخانه و باشگاه به سپاه پاسداران بخشیده شد. سال ۱۳۸۷ «شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد ایرانیان» ۴۲.۵ سهام کارخانه عظیم تراکتورسازی تبریز را مانند دیگر شرکت‌ها و کارخانجاتی که سپاه پاسداران و نهادهای قدرت روی آن دست می‌گذارند، بسیار کم تر از قیمت واقعی و به بهای نازل ۱۷۷میلیارد تومان از دولت نهم خرید. ۴۵ میلیارد تومان را در ابتدا و ۱۳۲میلیارد تومان را طی اقساط پنج ساله پرداخت.

مهر اقتصاد ایرانیان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه موسسه مالی و اعتباری «مهر»، وابسته به «نیروی مقاومت بسیج» است که سال ۱۳۷۹ بنا گذاشته شد و بعد به «سازمان بسیج مستضعفین» تغییر یافت. این شرکت به صورت مستقیم مالکیت کارخانه تراکتورسازی تبریز و بعد از آن، باشگاه تراکتورسازی را به دست آورد.
سال ۱۳۹۰، سردار «علی اکبر پورجمشیدیان»، فرمانده وقت سپاه «عاشورا» ناظر هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی شد تا انتقال کامل باشگاه از هیات مدیره قبلی به سپاه را تسریع بخشد. اما از سال ۹۳ سردار «غلام عسگر کریمیان» نه تنها فرماندهی سپاه عاشورا که ریاست باشگاه تراکتورسازی را هم به دست آورد.» http://www.iranglobal.info/node/64280
*
از آنجایی که سپاه و زیر مجموعه اش بخش بزرگ اقتصاد ایران را در دست دارند قابل تصور است که
ورزش کشور نیز عمدتا در دست آنها باشد. یعنی ورزش مناطق فارس نشین نیز در دست حکومتی هاست.
ماهیت دعوای «فارس-ترک» به عنوان یک پروژه از طرف سپاه، و هدایت شده توسط آن، بر پایه ی
« تبعیض دیرینه ی اتنیکی» موجود در جامعه که قدمت 90 ساله دارد ، قابل درک میتواند باشد. اقتصاد ورزش در دست سپاه است.سیاست آن نیز در دست سپاه است.
پروژه مشاجرات «فارس-ترک» و حتی دیگر مشاجرات بین «فارسها و ملیتها »تا جایی که سپاه دست رسی دارد « هدایت و رهبری» میشود. موفقیت سپاه در آن است که « تبعیض» واقعی ست و وجود دارد.
سیاست سپاه بر اساس«تبعیض یا ستم ملی موجود»، تفرقه انداختن بین خلقهاست.با عنوان کردن شعارهای :
«پان ترکیسم»،« پان فارسیسم»،
«استقلال و جدایی»،«حفظ تمامیت ارضی».

کسانی هم بخاطر حل مسئله ملی بدون اینکه متوجه بازی سپاه باشند ، بخاطر علاقه به حل مشکل ستم ملی به تور این مشاجرات میافتند.و بدین ترتیب « دشمنی» به جای« تفاهم»،در حل مسایل
می نشیند.و "تفرقه بیانداز و حکومت کن" تحقق مییابد.
جنبش دی کاسه-کوزه ی پروژه سپاه را در هم شکست.