Skip to main content

تحلیل بسیار خوبی است و به

تحلیل بسیار خوبی است و به
Anonymous
عنوان مقاله:
چرا تبریز تب نکرد؟!

تحلیل بسیار خوبی است و به گمان بنده برای تهیه آن نویسنده تحقیقات گسترده ای را انجام داده است. البته مواردی همچون انتقال سرمایه های آذربایجان و فرار مغزها به مرکز حامل هیچگونه واقعیتهای علمی نمیباشد. فعلا تمام اقتصاد ایران رانتی - نفتی است و تمام بودجه های کشور از محل فروش نفت و گاز بدست می آید که در جاهای دیگر ایران قرار دارند. بودجه سنگین تیم تراختور هم که توسط ارگان فاشیستی سپاه اداره میشود از محل همان بودجه نفتی تامین میشود. ارطغرول ساغلام؛ مربی ترکیه‌ای برای 8 بازی باقی مانده ۷۰۰ هزار دلار میگیرد! نمیدانم طرفداران تراختور این بودجه را تقبل مبکنند؟!!! شما از کدام انتقال منابع آذربایجان به مرکز صحبت میکنید؟ مگر منابع دیگر استانها به مرکز نمیرود و صرف اعمال تروریستی رژیم و فساد و اختلاس حاکمان نمیشود؟

مگر افرادی مانند صادق محصولی (که پولهایش را میخواهد بعدا به امام زمان بدهد!!!) در میان آذربایجانی ها کم هستند؟!!! خامنه ای و موسوی اردبیلی و موسوی تبریزی و حسنی و خلخالی و مهندس موسوی اصالتا کجایی بودند؟
عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه پل میانگذر شهید کلانتری است! اتفاقا همین شهید که مرندی بودند اولین پل میان گذر را بر دریاچه ارومیه نصب کرد که بر اثر طوفان از بین رفت اما وقتی وزیر راه شد نصب پل میان گذر را به تصویب رسانید که بعدا اجرائی گردید. آن پل نه تنها صدها میلیون دلار برای کشور هزینه برداشت بلکه باعث خشکی دریاچه هم گردید. بعد برادران پان تورک فارسها را مقصر این فاجعه میدانند!
اگر تحصیلکردگان تبریزی و آذربایجانی به تهران مهاجرت کردند دیگر استانها هم بهمان نسبت و شاید هم بیشتر متاثر از اینگونه مهاجرتها بوده اند. قسمت عمده مهاجرین آذربایجانی به تهران کسبه و بازاریان هستند نه نخبگان تحصیلکرده! با پوزش بسیار باید گفت تحلیل شما در خصوص تخلیه آذربایجان از فرهیختگان با واقعیتهای عینی همسو نمیباشد.

با آنکه بسیاری از دلایل شما برای عدم همراهی تبریز با اعتراضات اخیر کاملا عینی میباشد اما به گمان بنده این مسئله بایستی بیشتر مورد تحلیل میدانی قرار گیرد. به گمان بنده رژیم چه به لحاظ امنیتی و چه به لحاظ فرهنگی و اقتصادی سرمایه های هنگفتی در تبریز صرف نمود که تیم تراختور سپاهی تبلور آن میباشد. عمده جوانان پرشور که عقاید پانترکی دارند برای تشویق تیم مورد علاقه خود به ورزشگاهها میروند یعنی اینگونه تحت کنترل کامل عوامل اطلاعاتی-امنیتی رژیم قرار دارند. این افراد چه در جنبش سبز و چه در اعتراضات دی ماه 96 همچون عوامل ارتجاعی رژیم مردم را به عدم همراهی با هموطنان خود ترغیب میکردند. حداقل باید عرض کنم در همین یک مورد خاص گروه های پانترکی با رژیم همسو بودند.
با این حال مردم ارومیه و میانه و مراغه و زنجان و ابهر و... همسو با دیگر هموطنان خود به اعتراضات مردمی جواب مثبت دادند. همانطور که فرمودید تاثیر ایدئولوژی پانترکیسم بر بسیاری از اقشار جوان تبریزی برای ممانعت از همراهی مردم با هموطنان خود موثر بوده است.
با سپاس از مقاله بسیار خوب شما