Skip to main content

دوست عزیز جمال

دوست عزیز جمال
Anonymous
عنوان مقاله:
جنایات جنگی نظامیان کُرد-مستندی از سازمان عفو بین الملل

دوست عزیز جمال
به عنوان یک کرد در مورد حمله اردوغان به عفرین کاملا هم نظرم ولی دوست عزیز بکار بردن کلمات توهین آمیز در مورد لینک گذار نه تنها کمکی به حل مسئله نمیکند بلکه به تشدید تضادها کمک میکند. بهتر است با مدرک و دلیل اعتراض را بیان داشت.کلماتی مانند " اگر ذره ای شرافت..." ومانند اینها حقانیت حرفت را اثبات نمیکند. سیاست انسانی ودرست وبا پرهیز از دشنام و توهین عاقبت حقانیت موضعت را به اثبات خواهد رساند

دوست عزیز بابک آزاد
این گزارش بخشی از گزارشیست که دیده بان حقوق بشر سوریه آن را منتشر کرده بود و در آن عنوان شده بود که نیروهای کرد سوریه در برخی مناطق ساکنین را به بهانه همکاری با داعش از منازل خود بیرون کرده اند. در همان گزارش همچنین اذعان شده بود که دیده بان حقوق بشر سوریه در برخی دیگر از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شاهد زندگی مسالمت آمیز کردها و عربها بوده است.

حدود یکسال بعد از آن سازمان ملل متحد گزارشی تهیه کرده بود که هیچ شواهدی دال بر اینکه کردهای سوریه به دلایل نژادی ساکنین را کوچ اجباری داده باشند نیافته است.
خبر در اینک زیر
http://www.bbc.com/persian/world-39265536

گمان میکنم همین ها کافیست تا تفاوت عملکرد نیروهای دمکراتیک سوریه و نیروهای اردوغان را مشاهده کنید.پاکسازی نژادی از سوی هیچ کس قابل قبول نیست و محکوم است.