Skip to main content

جناب آقای بابک آزاد که به

جناب آقای بابک آزاد که به
دكتر عبدالستار دوشوكي
عنوان مقاله:
جنایات جنگی نظامیان کُرد-مستندی از سازمان عفو بین الملل

جناب آقای بابک آزاد که به همراه سلطان اردوغان برای عرب های سوریه اشک تمساح می ریزی. شخصا هر نوع جنایت توسط هر گروهی (چه کرد، چه ترک و چه عرب و عجم) را محکوم می کنم و انسانیت را مهم تر از فرقه گرایی می دانم. متاسفانه ثابت شده است که در جنگهای خونین و وحشتناک همه طرفها مرتکب جنایت می شوند که همه این جنایت ها را باید محکوم کرد. کردهای سوریه نیز جزو فرشتگان نیستند. پس بحث طرفداری از آنها نیست.

اما من وقت زیادی صرف کردم تا این ویدئو را در سایت عفو بین الملل یا در میان ویدئو های عفو بین الملل در یوتیوب پیدا کنم. اما پیدا نشد. ابتدای این ویدئو که متعلق به سایت طرفدار اردوغان در آپارات است (aparat.com/savalan2020) می گوید متعلق به اسفند سال ۹۳ است که در مورد پیشمرگه های کرد عراق صحبت می کند و سپس به شمال ترکیه (بدون ذکر تاریخ) می رود. به اصطلاح مستندات آن را در سایت رسمی خبرگزاری دولت . . .

. . . . دولت ترکیه (http://aa.com.tr/en/middle-east/human-rights-groups-reveal-pyd-pkk-violations-in-syria/1044185) پیدا کردم که مربوط به سالهای 2014 و 2016 هستند و هیچ ربطی به عفرین امروز ندارند. گزارش صدای آمریکا نیز مربوط به اکتبر سال 2016 یعنی 16 ماه پیش است و ربطی به جنگ عفرین در ژانویه 2018 ندارد.

حالا در این شرایط (ژانویه 2018) که تمام دنیا ترکیه را بخاطر تجاوز و کشتار در عفرین محکوم کرده است، شما از مردگان گذشته نبش قبر کرده اید و آن را به امروز ربط داده اید، این نوع سفسطه و مرده کشی فقط از طرفداران اردوغان بر می آید و بس. شما ادعا می کنید این فیلم توسط عفو بین الملل ساخته شده. اما لینک آن در سایت های مربوطه عفو بین الملل نیست. ولی منشاء آن سایت طرفدار اردوغان بنام ساولان یوردو باشیل یورد (aparat.com/savalan2020) است. آیا می توانید لینک این ویدئو را در سایت خود عفو بین الملل اینجا بگزاری؟

جناب آزاد؛ شخصا هر نوع جنایت توسط هر گروهی (چه کرد، چه ترک و چه عرب و عجم) را محکوم می کنم. در جنگ (آن هم از نوعی دهشتناک سوریه ای آن) نقل و نبات پخش نمی کنند. در این جنگ همه طرفها مرتکب جنایات وحشتناک می شوند. بحث ما این نیست. بلکه بحث این است که چرا اردوغان با سوءاستفاده از بخشی از عربها، می خواهد کردهای سوریه را از بین ببرد. از نظر اردوغان کرد یعنی تروریست؟ به اردوغان چه ربطی دارد که در امور داخلی سوریه دخالت کند؟ همانگونه که دخالت دیگران از جمله ایران در سوریه محکوم است. دخالت اردوغان و کشتار کردها توسط ارتش ترکیه نیز شدیدا محکوم است.

همانگونه که انسانهای کوچک و بی مغز و مشمئز کننده ای مانند امید دانا از معبود خود (قاسم سلیمانی) و دخالت ایران در عراق و سوریه با افتخار دفاع می کنند؛ بسیار متاسفم که می بینم که اشخاصی مثل شما دقیقا با همان منطق و استدلال امید دانایی، از معبود خود (اردوغان) در سوریه حمایت می کنید. زهی تاسف. لطفا توضیح بدهید فرق شما با امید نادان (در توجیه دخالت نیروی بیگانه و کشتار مردم یک کشور دیگر تحت بهانه های مختلف) چیست؟