Skip to main content

من گفتم که این ویدئو را پیدا

من گفتم که این ویدئو را پیدا
دكتر عبدالستار دوشوكي
عنوان مقاله:
جنایات جنگی نظامیان کُرد-مستندی از سازمان عفو بین الملل

من گفتم که این ویدئو را پیدا نکردم. نگفتم که ابدا وجود ندارد. و از شما خواستم که آن را اینجا بگزارید که گذاشتید. ممنون. اما همانگونه که نوشتم. این ویدئوها و لینک ها از گذشته ها (سال 2015) است و شما نبش قبر کرده اید. من هرگز نگفتم که در آن قبرها مرده ای وجود ندارد. نوشتم که اینها ربطی به ژانویه 2018 و حمله تمام عیار ارتش ترکیه به عفرین ندارد.

آقای آزاد، من از منظر یک انسان و انسانیت به این موضوع نگاه می کنم. و همانگونه که در گذشته بی پروا بمبگزاری انتحاری و کشتار جمعی جندالله (مثلا در کشتار تاسوعا در چابهار) را که بلوچ هستند محکوم کرده ام و مقاله های من در سایت های مختلف موجود است. جنایت هر گروه دیگری (از جمله کرد های سوریه) را محکوم می کنم. بر خلاف شما من یک شوونیست افراطی قومگرای طرفدار خشونت (نژادپرستانه) نیستم. اگر از بلوچها دفاع می کنم، از منظر بلوچی و انسانی دفاع می کنم چون

هر انسان با وجدان و با شرف در روی این کره زمین باید از مردم مظلوم بلوچ دفاع بکند، چه برسد به من ء بلوچ.

خوب ! حالا مثلا شق القمر کردی. آفرین! ولی اگر انسان و دمکرات هستی بیا و و هر نوع جنایتی را محکوم کن. از جمله جنایت ارتش ترکیه بر علیه مردم بیدفاع و بیگناه عفرین را. اگر تجاوز و جنایات ارتش ترکیه بر علیه مردم عفرین (اعم از کرد و عرب و غیره) را محکوم کردی، آنوقت می دانم که انسان مستقل و آزادی است. در غیر اینصورت بنشین و با امکاناتی که در اختیارت گذاشته اند و یا خودت گذاشته ای، به "ماموریت" تعصب محور خودت ادامه بده. بقول فرخی یزدی دامن محبت را گر كُنی مبرا ز تعصب / می توان تو را گفتن بابک آزادی

راستی نگفتی فرق بین تو (که از سلطان اردوغان و جنایت های او دفاع می کنی) و امید نادان که از سردار قاسم سلیمانی و جنایت های او در ســـــــــــــــــــــــــــــوریــــــــــــــه حمایت می کند، چـــــــــــــــــیـــــســــت؟ بگو ! چیست؟

پاورقی: نوشته ای که "بی گدار به آب نزنم و خودم را خراب نکنم". آقای آزاد همین که با فردی مثل شما و امید دانا دهن به دهن شدم، (بقول شما و با معیار شما) خودم را خراب کرده ام. در نتیجه آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب. اما با مزدوران قاسم سلیمانی و اردوغان باید به هر طریقی مبارزه کرد.