Skip to main content

با سلام

با سلام
Anonymous
عنوان مقاله:
رسول آذرنوش، پرویز نویدی، رضا اکرمی، بهروز خلیق، علی کشتگر ميز گرد فعالان چپ در به پيش

با سلام
در ابتدا بايستى خوشحالى خود را از اينكه رفقاى قديمى بار ديگر به فكر افتادن تا دستى بالا بزنند و تنورى داغ كنند ابراز كنم.
دوستان عزيز با دقت سخنان شما را گوش كردم و منتظر اين بودم تا تاثير نهايى ان سيلى را كه به گفته خودتان لااقل بخشى از چپ سوسياليستى از خيزش اخير خورد را در كلامتان و نظرتان مشاهده كنم.
با تعدادى از رفقاى ساكن ايران و خارج هم در اين رابطه بحثهايى داشتيم. صادقانه بگويم در كل كشاف بود ولى اميدوار كننده نبود.
رفيق كرمى به درستى ايجاد خيزش در شكاف تضاد حكومتى و اينكه حتى بخشى از اپوزيسيون شوكه شده است را تشخيص داده، كه اين خود نشان از قصور ماست و جاى انتقادى برنده و سازنده داشت كه رخ نداد. ايشان به درستى سردر گمى اپوزيسيون را هم تشخيص ميدهد و اينكه اين بخش از اپوزيسيون واقعا در كجاى اين خيزشها قراردارد و در واقع بر كم كارى و دورى از مردم انگشت ميگذارد.

رفيق كشتگر بدرستى عدم وجود پتانسيل در تمامى جناح هاى رژيم در حل بحران ها رادرك كرده و پايان بختك حكومت اسلامى را بشارت ميدهيد از طرف ديگ معذل جنبش در نبود رهبرى و لذا عدم برنامه، تاكتيك و استراتژى را تيوريزه ميكند. اميد مي رفت راه حل مشخص خود را در اين رابطه بيان ميكرد. درست است كه اتحاد تمامى نيروهاى اپوزيسيون شوخى است اما اتحاد جناح هاى مختلف باهم و سپس وارد شدن به مبارزه اى جبهه اى شوخى نيست و اگر اراده اى باشد قطعا قابل دسترسى است.
رفيق اذرنوش به درستى نقش تعيين كننده دانشجويان و بخصوص جوانان و بيكاران را در خيزش اخير تشخيص داده است. هرچه نيروى يك خيزش جوانتر باشد ان جنبش راديكالتر عمل ميكند و راحتتر مطالبات خود را در شعارهايش نشان ميدهد و دليل غير مذهبى بودن جنبش هم تا حد زيادى به همين نكته برميگردد. ايشان به درستى بر روى لزوم شنيدن صداى مردم توسط اپوزيسيون و عبور اپوزيسيون از اصلاح طلبان انگشت ميگذارد.
رفيق نويدى به خوبى ريخته شدن اميد مردم نسبت به اصلاح طلبان در شعار هاى جوانان را مشاهده ميكند، سوال اين است كه ايا دگم اصلاح طلبان در اپوزيسيون سوسياليستى هم ريخته است يا باز در انتخابات اينده شاهد شعار شركت و راى به روحانى يا خاتمى و.. از طرف اين بخش از نيروها خواهيم بود.
رفيق نويدى به درستى ضرورت هميشگى همگرايى، همنوايى و هم صدايى نيروهاى اصيل اپوزيسيون را تشخيص ميدهد و شروط ساده و روشنى نيز بيان ميكند كه در تحليل نهايى ميتواند پلتفرم يك جبهه متحد باشد. ايشان واقعيت ضرورت سرنگونى را هم به درستى درك كرده است و از انانى كه حاضر نيستند قدمى به جلو بردارند و از كيش شخصيتى و عقيدتى خود به نفع محرومان و زجركشيدگان بگذرند گله مند است.

رفيق خليق عدم اعتماد مردم به حكومت و بحران مشروعيت را خوب تشخيص داده است و به درستى بيان ميكند كه ساختار جمهورى اسلامى سد و مانع حل بحرانهاى اقتصادى و اجتماعى است ولى حاضر نيست كلمه اى در جهت عبور از جمهورى جهل و جنايت به زبان بياورد و قاطعانه از خط قرمز هاى حكومتى بگذرد و حتى وظيفه نيروهاى اپوزيسون را نقد اصلاح طلبان و جذب لايه هايى از انان به سمت خود و مردم ميداند. به زبان ساده از شعار هاى تند و ساختار شكن دورى كرده و خود را به جناح چپ !!! اصلاح طلبان نزديك كنيم نكند كه به راست بزنند.
انچه از اين نشست نهايتا باقى ماند يك جمعبندى واضح و روشن و نقشه راهى كاربردى است.
رفقا جامعه در خود ميجوشد و بزودى همانگونه كه رفيق كشتگر پيش بينى كرد با ادغام جنبشهاى برابرى طلبانه اقتصادى و اجتماعى و بخصوص در نااميدى مطلق از اصلاح طلبان حكومتى موج ديگرى از خيزشها و قطعا در مدار بالاترى به وقوع ميپيوندد.
بار ديگر شما و همه كنشگران سياسى كه دلشان براى مردم مى تپد را به همگرايى و هم صدايى و اقدامى عملى براى مبارزه اى جبهه اى از نيروهاى ازاديخواه و برابرى طلب براى عبور از جمهورى جهل و جنايت دعوت ميكنيم.
به خاطر داشته باشيد كه نحوه برخورد با هر حكومتى را خود ان حكومت پيش پاى مردم و كنشگران سياسى ميگذارد، ما خشونت طلب و اشوب طلب نيستم و به مبارزه مدنى و خالى از خشونت نيز ايمان داريم ولى در دفاع مشروع از خود درنگ نخواهيم كرد.

جبهه فراگير ملى ضرورتى ناگزير در مبارزه با استبداد حاكم بر ايران